پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۵۶
کد خبر: ۸۷۶۳۲
|
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۴
در پنجاه و یکمین برنامه «چهارشنبه‌های هنر» مطرح شد
پنجاه و یکمین برنامه «چهارشنبه‌های هنر» که به دیدار رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با هنرمندان اختصاص دارد، چهارشنبه ۹ تیر ماه با چهار دیدار انجام شد؛ بازدید از ساختمان هنر، عیادت از لوریس چکناواریان، دیدار با هیئت مدیره انجمن کوتاه قامتان بلندهمت و دیدار با محسن راستانی، عکاس برجسته برنامه‌های این هفته چهارشنبه‌های هنر بودند.
صلاحی: هنرمندان سرمایه‌های حوزه تمدن ایران اسلامی هستندبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، ۹ تیر ماه، پنجاه و یکمین برنامه «چهارشنبه‌های هنر» برگزار شد. امیر عبدالحسینی، معاون هنری سازمان فرهنگی هنری با اعلام این خبر افزود: این برنامه به شکل ادواری برگزار می‌شود و شامل دیدار رئیس سازمان فرهنگی هنری با هنرمندان و انجمن‌های هنری است. در این برنامه یا هنرمندان به دفتر ریاست مراجعه می‌کنند یا رئیس سازمان فرهنگی هنری به گالری‌ها و دفتر کار هنرمندان سر می‌زند.

وی ادامه داد: بازدید از ساختمان هنر در خیابان انقلاب، تقاطع وصال شیرازی، اولین و مهم‌ترین برنامه چهارشنبه‌های هنر این هفته بود. در ساختمان هنر جمعی از هنرمندان صاحب نام مانند کاظم چلیپا، ناصر پلنگی، محمدحسین حلیمی، حبیب الله صادقی، طاهر شیخ الحکما، کیخسرو خروش و... به کار هنری مشغول هستند. 

رئیس سازمان فرهنگی هنری در حاشیه بازدید از ساختمان هنر به اهمیت برنامه «چهارشنبه‌های هنر» اشاره کرد و گفت: دیدار چهره‌ به چهره با اهالی هنر مورد تاکید شهردار تهران است و ایشان تاکید دارند که این دیدارها شکل بگیرد و به صورت منظم ادامه یابد تا سازمان فرهنگی هنری بتواند با آگاهی از نظرات مختلف درخواست‌های هنرمندان را سامان دهد.

در این بازدید محمود صلاحی اضافه کرد: هنرمندان سرمایه شهر، بالا‌تر از آن سرمایه کشور و به نوعی سرمایه‌های حوزه تمدنی ایران اسلامی هستند، چرا که حوزه تمدنی بر پایه های علمی و هنری استوار است. در روزگار معاصر دستاورد‌ها و پیشرفت‌های علمی شگرفی داشته‌ایم و ضروری است که در حوزه هنر هم توجه بیشتری داشته باشیم. 

در این بازدید قرارشد تفاهم‌نامه‌ای بین ساختمان هنر و سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برای مشارکت‌های هنری منعقد شود. 

نصرالله آبادیان، شهردار منطقه ۱۱ تهران نیز رییس سازمان فرهنگی هنری را در این بازدید همراهی کرد و ضمن بازدید از گالری‌های هنرمندان گفت: در طرح جامع پنج ساله شهر تهران منطقه ۱۱ به دلیل وجود دو مرکز مهم تئا‌تر شهر و تالار وحدت، منطقه فرهنگی تعریف شده و قرار است گذر فرهنگی نیز در این منطقه احداث شود و آماده هستیم در کنار سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران منطقه 11 را کانون فعالیت های تخصصی هنری شهر تهران بدانیم. 

حمایت از گروه نمایش انجمن کوتاه قامتان بلندهمت
دیدار دوم پنجاه و یکمین برنامه «چهارشنبه‌های هنر» عیادت از لوریس چکناواریان، آهنگساز برجسته بود. با توجه به اینکه این هنرمند به تازگی از بیمارستان مرخص شده و سطح تعامل سازمان فرهنگی هنری تعامل با این هنرمند در رویدادهای متعدد هنری، این عیادت با حضور رئیس سازمان فرهنگی هنری در این هفته انجام شد.

بازدید بعدی دیدار با هیئت مدیره انجمن کوتاه قامتان بلندهمت بود. افرادی که کوتاه قامت هستند، ولی کار هنری می‌کنند و گروه‌های تئاتری خیلی خوبی تشکیل داده‌اند. محمود صلاحی در این دیدار بر خودکفا شدن کوتاه قامتان تاکید کرد و گفت: آشنایی با شما عزیزان برایم لذت بخش است. وظیفه من است که از شما حمایت کنم و از این بابت منتی بر شما نیست. برای ما کوتاه قامت و بلندقامت تفاوتی ندارد و معتقدم هر کس با تقوا‌تر است، پیش خدا عزیز‌تر خواهد بود. 

صلاحی با بیان اینکه سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران آماده حمایت همه جانبه از تئاتر‌ها و سایر برنامه‌های هنری این انجمن است، افزود: اینکه هنر نمایشتان را به نظر مردم برسانید خیلی خوب است، ما هم هر حمایتی بتوانیم انجام می‌دهیم، چه حمایت مالی و چه دراختیارگذاشتن سالن تمرین و اجرای نمایش. 

دیدار با محسن راستانی، عکاس صاحب نام معاصر و گفت و گو در خصوص مسائل عکاسی در سطح شهر تهران، آخرین دیدار رئیس سازمان در برنامه «چهارشنبه‌های هنر» بود.

مطالب مرتبط
نظر شما