پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۲۲
کد خبر: ۸۷۶۷۲
|
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۳
پورمند برنامه‌های فصلی منطقه ۵ را تشریح کرد
مدیر فرهنگی هنری منطقه ۵ و رئیس فرهنگسرای فردوس، برنامه‌های این منطقه در فصل تابستان را تشریح کرد.
برنامه‌های تابستانی مراکز فرهنگی هنری منطقه ۵به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، بیژن پورمند مدیر فرهنگی هنری منطقه ۵ اظهار داشت: بر اساس سند چشم‌انداز تهران ۱۴۰۴، منطقه ۵ منطقه‌ای برخوردار از ثبات اجتماعی، مشارکت شهروندی و تعلق محله‌ای، توأم با کیفیت مطلوب محیط شهری و رفاه اجتماعی، همراه با ارتقای جایگاه منطقه به عنوان قطب گردشگری، تفرجگاهی و تفریحی غرب تهران و برخوردار از منابع درآمدی پایدار و ترافیک روان و ایمن است. 
 
وی افزود: در این منطقه جوان و مهاجرپذیر، تعداد ۹ مرکز فرهنگی هنری وابسته به سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران شامل فرهنگسراهای فردوس، معرفت و مجتمع فرهنگی هنری نور و خانه‌های فرهنگ آیه، میثاق، باصفا و محصل و کتابخانه‌های فردوس، شهدای حصارک، علامه محمدتقی جعفری، شیخ‌فضل‌الله نوری، شیخ‌هادی نجم‌آبادی، میثاق و کوثر و نگارخانه‌های پردیسان (۱ و ۲)، معرفت و آفرینش نور و کانون‌های قرآن فردوس و معرفت فعالیت می‌کنند که با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی هنری در فصل تابستان میزبان شهروندان خواهند بود. 
  
پورمند با اشاره به فعالیت شاخص و چشمگیر این منطقه در حوزه ادبی و به دنبال آن افزایش سطح خواسته شهروندان در زمینه برگزاری کیفی‌تر این برنامه‌ها افزود: فرهنگسرای فردوس با برگزاری سلسله محافل ادبی «انجمن شعر و ترانه فردوس»، «قند و نمک»، «شعرانه»، «مثنوی‌خوانی» و «حافظ‌خوانی» با حضور استادانی همچون بهروز یاسمی، سعید بیابانکی، علیرضا آذر و صابر قدیمی و قدمعلی سرامی در طول فصل تابستان میزبان علاقه‌مندان به شعر و ادب است. 
  
وی با بیان این‌که «تعامل و همکاری هدفمند با هنرمندان و فرهیختگان متعهد و بهره‌گیری از توان و تخصص آنان در پیشبرد مامویت‌ها و وظایف» از جمله محورهای اصلی برنامه‌ای سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران است، تصریح کرد: با توجه به این مهم سلسله برنامه‌های نکوداشت مقام مفاخر و نخبگان فرهنگی، هنری، علمی و... کشورمان با عنوان «طلوع ماندگار» از برنامه‌های در دستور کار منطقه در حوزه هویت ملی است. 
   
مدیر فرهنگی هنری منطقه ۵ با اشاره به برنامه کتابخانه فردوس گفت: تابستان امسال ۷ برنامه در قالب ۲۶ اجرا برای گروه‌های سنی مختلف اجرا می‌شود که از جمله آن‌ها می‌توانم به «نقطه سرخط»، «زیرگنبد کبود»، «با هم بخوانیم» و «کاغذ سفید» اشاره کرد. 
  
پورمند پیرامون برگزاری دوره‌های آموزشی برای شهروندان با هدف مهارت‌آموزی، خاطرنشان کرد: دوره‌های آموزشی این مراکز با حضور استادان و مربیان مجرب با نگاهی نو در رشته‌های علوم قرآنی و معارف اسلامی، زبان انگلیسی، علوم رایانه، باشگاه ورزشی، هنرهای تجسمی، صناعی، سنتی و خانگی، دوره‌های علمی، دوره‌های ویژه کودکان، ادبی و نمایشی، مشاوره فردی و خانواده، آموزش نمایشی، خانگی، موسیقی، مجری‌گری، بازیگری تئا‌تر، عکاسی، مهدکودک و پیش‌دبستان، خانه اسباب یازی رویای آبی و فوریت‌های پزشکی با همکاری انجمن پرستاری ایران برگزار می‌شود. 
 
رئیس فرهنگسرای فردوس یادآور شد: محفل ادبی هفت ترانه، یک روز هنری، آیینه فرهنگ، عصرانه با طعم کتاب، زمزمه‌های آسمانی، آلاچیق تابستانه، حرف‌های فیروزه‌ای، صهبای حماسه و... از دیگر برنامه‌های متنوع مراکز فرهنگی هنری منطقه ۵ است که در این فصل اجرا می‌شود. 
 
 وی با اشاره به شعار تحول‌آفرین «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» و تحقق الزامات فرهنگی شعار سال که در شعار سازمان با عنوان «تهران، تکریم زندگی» جلوه‌گر شده است، اضافه کرد: با توجه به نقشه راه سازمان در سال جاری مجموعه برنامه‌های متنوعی را ذیل اهداف ۱۸‌گانه و موضوعات محوری آن برای فصل تابستان پیش‌بینی کرده‌ایم که امید است حضور و بهره‌مندی بیش از پیش شهروندان و استفاده از خدمات و ظرفیت‌های مراکز فرهنگی هنری منطقه را شاهد باشیم.
نظر شما