جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۰۱:۲۳
کد خبر: ۸۷۷۰۳
|
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۳
سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به مناسبت عید سعید فطر، برنامه‌های متنوعی را برگزار کرد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، ویژه برنامه های سازمان به مناسبت عید سعید فطر با نام «نشاط بندگی» در نقاط مختلف شهر تهران برگزار شد.  
 
مصلی؛ خیابان هنر
خیابان قنبرزاده، یکی از خیابان‌های ضلع ‌شرقی مصلی امام خمینی (ره) در روز عید سعید فطر به «خیابان هنر» تبدیل شد و میزبان نمازگزاران بود. کارگاه تولید محصولات هنری توسط هنرمندان از جمله غرفه های «نقاشی روی پارچه»، «عروسک‌سازی»، «معرق کاری» و «کاشی کاری» از بخش های مختلف این برنامه بود.

«نگارگذر»  نمایشگاه کوچکی از آثار هنرمندان برجسته هنرهای تجسمی با موضوع رمضان است که به همت فرهنگسرای ارسباران و مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۳ برپا شد.  
 
استقبال باشکوه نمازگزاران از «نشاط بندگی»

غرفه «من حجاب را دوست دارم» ویژه روزه اولی‌ها هم از جمله بخش‌هایی بود که به همت مدیریت فرهنگی هنری منطقه 13 برگزار شد و مورد استقبال شهروندان تهرانی قرار گرفت. این منطقه هچنین به توزیع «کارت حقوق شهروندی» بر اساس رساله حقوق امام سجاد (ع) با موضوعاتی چون حق پدر و مادر، حق فرزند، همسایه و... و همچنین کتاب «۱۴ قصه ۱۴ معصوم» ویژه کودکان و نوجوانان اقدام کرد.
 
پیرو حمایت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از «پویش مردمی جلوگیری از برداشت غیرقانونی اموال ملت ایران در آمریکا»، فرهنگسرای فردوس فعالیت های گسترده ای برای طرح دعوت از عموم شهروندان برای مشارکت در این پویش داشت. «طرح نذر فرهنگی کتاب» با هدف خرید و اهدای کتاب به زندان های استان تهران دیگر فعالیت مهم مدیریت فرهنگی هنری منطقه 5 به مناسبت عید سعید فطر بود.  
 
بخش کودک که شامل آموزش و سرگرمی است نیز به همت مرکز آموزش‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برنامه‌های ویژه‌ای را برای روزه‌اولی‌ها تدارک دیده بود. بازگویی خاطرات نماز و روزه از زبان کودکان، توزیع بسته‌های اصول تربیت دینی کودکان نیز توسط این غرفه انجام شد.
 
مسابقه عکس «نشاط بندگی»
مسابقه عکاسی «نشاط بندگی» با موضوع ثبت لحظات باشکوه و ناب آیین مذهبی نماز عید فطر از سوی فرهنگسرای گلستان در حال برگزاری است و همچنان ادامه دارد. این مسابقه عکاسی با موضوعات نماز عید فطر، حضور خانوادگی و روزه اولی‌ها، لحظه‌های ناب نماز عید فطر، میزبانان نماز عید فطر و اجتماع مراسم عید فطر برگزار می‌شود و علاقه‌مندان برای شرکت در این مسابقه می‌توانند تا پایان تیرماه آثار خود را به نشانی اینترنتی  farhangsaragolestan8@gmail.com  ارسال کنند.
 
جوایز نفر اول تا سوم به تربیت یک میلیون تومان، هفتصد هزار تومان و پونصد هزار تومان است. و هیأت داوران این مسابقه را رسول اولیازاده، افشین بختیار و امیرعلی جوادیان تشکیل داده‌اند.  
 
پویش مردمی «یک اتفاق خوب»
پویش مردمی «یک اتفاق خوب» از دیگر برنامه‌هایی است که به مناسبت عید سعید فطر و به همت فرهنگسرای رسانه و شبکه‌های اجتماعی برای ثبت لحظه‌های خوب عید فطر راه اندازی شده است و ادامه دارد.  

شهروندان می‌توانند برای شرکت در این پویش از لحظه‌های خوب عید فطر و کاروان شادی که توسط سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران بعد از اقامه نماز عید سعید فطر در سطح شهر به راه می‌افتد، عکس بگیرند و با هشتگ #یک_اتفاق_خوب در اینستاگرام خود منتشر کنند و از طریق ایمیل resanehpoyesh95@gmail.com ، صفحه اینستاگرام عکس‌های خود را تا شنبه ۱۹ تیرماه به دبیرخانه پویش ارسال کنند. در پایان از میان تمام شرکت‌کنندگان در این پویش به ۱۰ نفر به قید قرعه جوایز نفیسی اهدا می‌شود.
 
کاروان «نشاط و بندگی»
از ساعت ۵ صبح روز عید فطر مجموعه برنامه‌های آیینی و مذهبی با هدف نشاط و فرح بخشی در ضلع شمالی مصلی امام خمینی و جنب ورودی مترو شروع به فعالیت کرد. این برنامه‌ها شامل جمع‌خوانی قرآن، اجرای چاووشی‌خوانی، سرودهای مذهبی و در ادامه پخش نماز و خطبه‌های عید فطر بود.

استقبال باشکوه نمازگزاران از «نشاط بندگی»

بعد از اجرای نماز و خطبه‌های عید فطر تلاوت مجلسی قرآن، نقالی و گروه تواشیح برنامه اجرا کردند و بعد از آن گروه نشاط و بندگی از در شمال به سمت در شرقی مصلی (خیابان قنبرزاده) حرکت کردند و به صورت سیار سرودهای دینی خود را برای مردم نمازگزار خواندند.  

استقبال باشکوه نمازگزاران از «نشاط بندگی»

این گروه پس از رسیدن به در شرقی مصلا توقف کردند و برنامه‌هایی همچون سرود دانش‌آموزی، روایتگری از شهدای مدافع حرم و گروه تواشیح را اجرا کردند.

این گروه در نهایت به سمت میدان هفت تیر حرکت کردند و به برنامه های خود پایان دادند.

برپایی ایستگاه فرهنگی در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی
در روز عید سعید فطر مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۲۰ برنامه‌های متنوعی را برای حاضران در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) اجرا کرد.   
 
در بخشی از این ایستگاه فرهنگی هنرمندان نقاش و خوشنویس با مضمون روز عید سعید فطر به اجرای کار پرداختند و همچنین بخشی دیگر نیز غرفه طب سنتی و تغذیه سالم بود.  
 
حضور گروه‌های تواشیح و قرآن‌خوانی نیز از بخش‌های دیگر این ویژه‌برنامه بود که چندین اجرای مختلف برای حاضران داشتند. از بخش‌های دیگر این ویژه‌برنامه که از ۵ صبح تا 11 صبح برگزار شد، ایستگاه فرهنگی در ضلع جنوب غربی حرم حضرت عبدالعظیم حسنی بود که هدایای متنوعی به کودکان اهدا شد و هزاران دعای قنوت نماز عید فطر، کارت تبریک عید فطر و شاخه های گل بین حاضران توزیع شد.

نظر شما