شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۷:۵۱
کد خبر: ۸۷۷۰۶
|
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰
رئیس سازمان فرهنگی‌هنری شهرداری تهران از آخرین مراحل تشکیل ارکستر شهرداری با رهبری اسماعیل تهرانی خبر داد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، محمود صلاحی، رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در گفت‌و‌گو با خبرنگار موسیقی دیباچه درباره ارکستر سمفونیک شهرداری تهران اعلام کرد: ما اسماعیل تهرانی را برای رهبری این ارکستر انتخاب کردیم و با توجه به اینکه او مدتی ایران نبود و به تازگی به ایران آمده است یک ماه پیش با او قرارداد بستیم.
    
صلاحی در ادامه درباره این ارکستر افزود: هماهنگی‌ها و مدیریت این ارکستر را بابک ربوخه؛ مدیر امور موسیقی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، داخل سازمان انجام می‌دهد و مراحل اداری‌اش را پشت سر می‌گذارد.
 
محمود صلاحی: مهم رهبر ارکستر بود که انتخاب شد
 
رئیس سازمان فرهنگی‌هنری شهرداری تهران در خصوص تامین اعتبار و هزینه‌های ارکستر گفت: ما هزینه‌های این ارکستر را تامین کرده‌ایم و از این نظر نگرانی خاصی وجود ندارد اکنون اسماعیل تهرانی در حال انتخاب کردن اعضا و نوازندگان این ارکستر است. آنچه اهمیت داشت رهبر ارکستر بود که انتخاب شده است و بقیه کارها طبق روال در حال انجام است.
  
بابک ربوخه؛ مدیر امور موسیقی سازمان فرهنگی‌هنری شهرداری تهران پیش از این خبر داده بود: آنچه برای این ارکستر برنامه‌ریزی شده حضور توام سازهای سنتی و ملی همراه با سازهای محلی است که در برخی از موارد نیز می‌تواند این دو فضا به صورت ترکیبی نیز در کنار همدیگر قرار گیرند، البته این احتمال نیز وجود دارد که ما از خوانندگان حرفه‌ای نیز برای مجموعه ارکستر سازهای ایرانی استفاده کنیم که به طور حتم ساز و کار و نحوه حضور این هنرمندان نیز در زمان بهره برداری از ارکستر اطلاع رسانی می‌شود.

وی همچنین درباره برخی از جزییات فراخوان ارکستر سازهای ایرانی که به احتمال فراوان با عنوان «ارکسترشهر» به فعالیت خود ادامه می‌دهد، توضیح داده بود که توانایی نوازندگی با یکی از سازهای ایرانی در حد مطلوب، داشتن حداقل ۱۸ سال و حداکثر ۴۰ سال برای هر نوازنده، آشنایی با ردیف‌های موسیقی و شرکت در آزمون‌های عملی و تئوری از شرایط حضور هنرمندان در این ارکستر است. در آزمون عملی اجرای یک قطعه موسیقی از استادان صاحب نام موسیقی به انتخاب نوازنده و در آزمون دشیفر (عمل خواندن و اجرا کردن یک قطعه موسیقی) یک قطعه به پیشنهاد هیأت داوران و سنجش میزان آشنایی با مبانی موسیقی مورد نظر خواهد بود.
مطالب مرتبط
نظر شما