پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۹:۳۳
کد خبر: ۸۷۷۳۹
|
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۷
مدیر امور موسیقی و سرود سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با اشاره به حمایت این نهاد از ارکسترها و گروه‌های موسیقی فاخر و ارزشمند گفت: در این راستا شرایط برگزاری این ارکسترها در فرهنگسراها و مراکز فرهنگی هنری شهر تهران فراهم می‌شود.
حمایت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از ارکسترهای موسیقیبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، بابک ربوخه با بیان اینکه کنسرت‌های موسیقی با فروش بلیت درآمدزایی دارند افزود: با این وجود اگر ارکستر و گروه موسیقی در زمینه‌هایی مانند مکان اجرا، مسائل اداری، تبلیغات نیازمند حمایت باشد، سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از آن‌ها حمایت می‌کند.
  
وی با بیان اینکه سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از موسیقی پاپ نیز همچون موسیقی ایرانی و سنتی حمایت می‌کند، گفت: کنسرت رضا صنعتگر که سال گذشته در فرهنگسرای بهمن برگزار شد، نمونه‌ای از این نوع حمایت‌ها است. 
 
ربوخه افزود: بنده به عنوان یک نوازنده به صورت طبیعی بر مواردی چون صدا، خوانش، شعر، شعور، کوک سازها و نوعی از چیدمان و ارکستر، هارمونی تاکید داشته و از موسیقی درست، ارزشمند، فاخر، بهینه و آبرومند حمایت می‌کنم.
  
مدیر امور موسیقی و سرود سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با تاکید بر صدای شایسته خواننده در یک قطعه موسیقی افزود: زمانی که در یک قطعه موسیقی صدای خواننده با انواع ابزار کامپیوتری تبدیل به صدای خوب می‌شود، این ارزشمند نیست.
 
وی گفت: صدای خواننده در صورتی ارزشمند است که متعلق به این مملکت و به قول قدما شش دانگ باشد و طبیعی است که من از آن حمایت می‌کنم و فرقی نمی‌کند که نوع موسیقی، پاپ باشد یا سنتی و کلاسیک.
 
ربوخه با اشاره به خوانش درست شعر در یک قطعه موسیقی افزود: زمانی که در قطعه موسیقی شعر شعور داشته و مستهجن نیست، شعر و موسیقی به درستی تلفیق شده، هارمونی دارد و وقتی نوازنده درست می‌زند و همه موارد به درستی اجرا می‌شود، چرا نباید از این موسیقی استقبال کنیم؟
 
آغاز به کار مکتبخانه آوار ایران نیازمند تبلیغات بیشتر است
 
مدیر امور موسیقی و سرود سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران درباره فعالیت مکتب خانه آواز ایران گفت: در سامانه ثبت نام مکتب خانه استقبال کمی صورت گرفته و تنها برای حضور در کلاس برخی از استادان دو یا سه نفر ثبت نام کرده‌اند.
 
وی با بیان اینکه حدنصاب هر کلاس مکتب خانه آواز ایران باید به ۱۰ نفر برسد، افزود: برای آغاز به کار این مکتب خانه نیازمند تبلیغات بیشتری هستیم تا علاقه‌مندان بیشتری به خصوص علاقه‌مندان شهرستانی در جریان این کلاس‌ها قرار گیرند.
  
ربوخه با اشاره به زمینه حضور هنرجویان شهرستانی در کلاس‌های مکتب خانه آواز ایران گفت: پرداخت هزینه‌ها و دستمزدهای کلاس‌های موسیقی برای هنرجویان به خصوص هنرجویان شهرستانی مشکل است که ما با پرداخت یارانه در تلاشیم حضور این افراد را در کلاس‌های این مکتب خانه آسان‌تر کنیم.
 
مدیر امور موسیقی و سرود سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: علاقه‌مندان برای ثبت نام در کلاس‌های مکتب‌خانه آواز ایران می‌توانند با مراجعه به نشانی اینترنتی http://maktabkhaneh.farhangsara.ir با تکمیل برگ ثبت نام، عکس و فایل نمونه صوتی صدای خود را برای استادان آواز مورد نظر خود ارسال کنند که این اطلاعات در اختیار استادان قرار گرفته و آنان در این مورد اظهار نظر می‌کنند که خواهان این هنرجو هستند یا خیر.
 
ربوخه بیان کرد: هنرمندان و استادانی چون حمیدرضا نوربخش، حسام‌الدین سراج، علی جهاندار، نصرالله ناصح پور، صدیق تعریف در مکتبخانه آواز ایران تدریس خواهند کرد.

ارکستر سازهای ملی به ارکستر شهر منتقل نشده
مدیر امور موسیقی و سرود سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران درباره انتقال ارکستر سازهای ملی به ارکستر شهر سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: چنین اتفاقی رخ نداده و ارکستر سازهای ملی به ارکستر شهر تهران منتقل نشده است.
 
ربوخه با بیان اینکه ارکستر سازهای ملی فعالیت خود را به پایان رسانده افزود: این ارکستر ارتباطی با ارکستر شهر تهران نداشته و تنها رهبر این دو ارکستری یکسان است که ارکستر شهر تهران فعالیت رسمی خود را سال جاری آغاز خواهد کرد.
 
وی با اشاره به فراخوان شرکت در ارکستر شهر گفت: تمامی هنرمندان موسیقی و حتی نوازندگان ارکستر سازهای ملی نیز می‌توانند در فراخوان این ارکستر ثبت نام کنند که برای حضور در ارکستر شهر از این شرکت‌کنندگان نیز آزمون گرفته شده و هیچ‌گونه ملاحظات غیرحرفه‌ای در این مورد وجود ندارد.
 
مدیرامور موسیقی و سرود سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: به عنوان مثال بنده اگر بخواهم عضو ارکستر شهر تهران باشم، باید در آزمون‌ها شرکت کنم و اسماعیل تهرانی و اعضای شورای سیاست‌گذاری در مورد نوع کار و حضور من در ارکستر شهر اظهار نظر کنند.
 
تا کنون بیش از ۲۵۰ هنرمند در ارکستر شهر ثبت نام کردند که از شرکت‌کنندگان آزمون به عمل آمده و پس از تایید اعضای شورای سیاست‌گذاری نخستین تمرین‌های ارکستر شهر در فرهنگسرای اندیشه برگزار خواهد شد.
منبع: ایرنا
مطالب مرتبط
نظر شما