پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۳:۴۰
کد خبر: ۸۷۹۷۲
|
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۱
کتابخانه فرهنگسرای فردوس با برگزاری تور گردشگری «کتاب‌گردی» به مقصد کتابخانه و موزه ملی ملک، نوجوانان را با مراکز فرهنگی پایتخت آشنا می‌کند.
«کتاب‌گردی» در کتابخانه و موزه ملی ملکبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، تور گردشگری کتاب‌گردی پنجم مردادماه باهدف توسعه گردشگری داخلی و آشنایی نوجوانان با فعالیت‌ها و خدمات کتابخانه و موزه ملی ملک برگزار می‌شود.
 
برگزاری کارگاه آموزشی جلدسازی، صحافی و تذهیب به صورت رایگان از دیگر بخش‌های این تور گردشگری فرهنگی است که به صورت رایگان برای علاقه‌مندان برگزار می‌شود.
 
کتابخانه و موزه ملی ملک، نخستین موزه وقفی - خصوصی ایران و یکی از شش کتابخانه بزرگ نسخه‌های نفیس خطی در کشور است که حاج حسین آقا ملک، بازرگان فرهیخته، ۷۷ سال پیش بر آستان قدس رضوی وقف کرده است. این گنجینه اکنون در محوطه تاریخی باغ ملی تهران به نشانی «میدان امام خمینی، سردر باغ ملی، خیابان ملل متحد» قرار دارد و به دوستداران فرهنگ و هنر ایرانی - اسلامی خدمات گوناگون فرهنگی می‌رساند.
 
علاقه‌مندان به منظور ثبت‌نام در این نور گردشگری می‌توانند به فرهنگسرای فردوس واقع در فلکه دوم صادقیه، بلوار فردوس شرق، بعد از تقاطع شهید سلیمی جهرمی مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۴۴۰۸۱۰۴۳ تماس بگیرند.
نظر شما