پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۰۴
کد خبر: ۸۸۳۰۴
|
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۱
«کاسب؛ حبیب خدا»، آیین تجلیل از کاسبان خوش نام شهر تهران، با هدف ارتقای فرهنگ و اخلاق شهروندی و الگوسازی برای کسب رزق و روزی حلال و سبک زندگی ایرانی اسلامی به همت سازمان فرهنگی هنری شهر تهران برگزار می‌شود.
کاسب نمونه هر محله تقدیر می‌شودبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ حجت‌الاسلام حسن ناصری‌پور، معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، از برگزاری ویژه‌برنامه «کاسب؛ حبیب خدا» خبر داد و گفت: این برنامه به منظور تجلیل از کاسبان و با هدف ارتقای فرهنگ وجدان کاری و رزق حلال، ترویج فضایل دینی و ارزش‌های انسانی و از همه مهم‌تر ارتقای نقش اصناف و بازاریان در بهبود تعامل با مدیریت شهری، در ادامه ویژه‌برنامه‌های جشنواره تابستانی برگزار می‌شود.
     
به گفته معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری، آیین تجلیل از کاسبان خوش نام شهر تهران در راستای شعار «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» انجام می‌شود که در این برنامه افراد شاخص از میان واحدهای صنفی «سوپرمارکت و مواد پروتیینی» و «نانوایان» در سه سطح محلات، مناطق و سطح شهر تهران شناسایی می‌شوند. 
  
وی با تاکید بر اهمیت باب مکاسب در فقه افزود: اسلام برای کسب و کار و تجارت اهمیت فراوانی قائل شده است؛ در این باره «الکاسب حبیب الله» آمده است. به این معنی که کاسب حبیب خداست. همچنین کسی که برای اهل و عیالش کاسبی حلال می‌کند، مثل کسی است که در راه خدا جهاد می‌کند. 
    
ناصری‌پور ترویج صفات ویژه‌ای مانند مردم‌داری، صداقت، امانت‌داری و کمک به نیازمندان را از جمله اهداف این برنامه عنوان کرد و افزود: برای این برنامه از نظرات و پیشنهادهای شورایاری‌ها، بسیج بازار، مسئولان اصناف و اتاق بازرگانی بهره خواهیم برد و نظرات مردمی نیز با همکاری مناطق ۲۲گانه و فرهنگسراهای خاص و تابعه جمع‌آوری می‌شود.
    
برنامه «کاسب؛ حبیب خدا» در سطح محله تا پایان تابستان و در سطح منطقه تا پایان پاییز و در سطح شهر تهران تا پایان زمستان سال جاری اجرا خواهد شد و شماره‌هایی از طرف هر منطقه برای دریافت نظرات و پیشنهادات مردمی اعلام خواهد شد. برای اطلاعات بیشتر با فرهنگسرای محله خود تماس بگیرید.

نظر شما