پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۲۷
کد خبر: ۸۸۳۲۵
|
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۹
فرهنگسرای رازی میزبان کاروان «زیر سایه خورشید» در تهران شد و خادمان رضوی به زیارت برادر امام رضا (ع) رفتند.
حرم در حرم، زیر سایه خورشیدبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، کاروان خادمان حرم رضوی (ع) که سراسر ایران را زیر سایه خورشید می‌برند به تهران رسیدند.

این کاروان با همکاری فرهنگسرای رازی به زیارت آستان سیدالکریم حضرت عبدالعظیم حسنی رفت. 

آستان مقدس حضرت عبدالعظیم، آرامگاه امامزاده حمزه بن موسی کاظم، برادر امام رضا(ع) نیز هست و خادمان رضوی در چنین روزهای مبارکی مرقد مطهر برادرِ ولی‌نعمت ما ایرانیان را زیارت کردند. 

کاروان خادمان حرم حضرت امام رضا (ع) با استقبال پرشور و شعفِ سیل مشتاقان و دلدادگانِ امامت و ولایت مواجه شدند و با گرداندن پرچم سبز گنبد طلای هشتمین خورشید آسمان معرفت، مردم را به زیارت معنوی و عاشقانه امام مهربانی‌ها بردند. 
 
زائران حرم حسنی از پیر و جوان، کوچک و بزرگ در هر مقام و منصبی که بودند خود را در برابر عظمت این رویداد کوچک یافته و برابر پرچم آستان رضوی زانو زدند، با سوز و نیازی خالصانه مست عطر حرم رضوی شده، از بیرق آن آستان تبرک جستند و بر آن بوسه زدند.
 
در پایان نوای روح‌بخش خادم الرضا حاج آقا کشمیری از پیر غلامان رضوی در صحن و سرای حرم حسنی طنین انداز شد و پس از ایشان مداحان اهل‌بیت به مولودی‌خوانی و روایت کرامات  آن حضرت پرداختند. 

همچنین مردم در این رویداد معنوی، میهمان سفره رئوف‌ترین امام بودند و در آستانه ولادت پر خیر ایشان کام خود را با نبات متبرکه شیرین کردند و نمک‌گیر حضرت شدند.
نظر شما