سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۲:۰۴
کد خبر: ۸۸۴۶۷
|
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۹
مدیر عامل موسسه نشر شهر با اعلام خبر انتشار بیش از ۱۱۰۰ عنوان کتاب طی ۱۲ سال اخیر گفت: با توجه به وجود پیشرفته‌ترین ماشین‌های چاپ دیجیتال در این موسسه، هر ساله بیش از چندین میلیون صفحه در این مرکز به چاپ می‌رسد تا محصولات فرهنگی تولید شده در بیش از ۲۰ فروشگاه و غرفه در فروشگاه‌های شهروند تهران، مراکز فرهنگی شهرداری و ایستگاه‌های مترو ارائه شود.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، سید مجید حسینی با اشاره به عملکرد ۱۲ ساله موسسه نشر شهر اظهار کرد: این موسسه به عنوان نهاد زیرمجموعه سازمان فرهنگی هنری وظیفه آموزش دانش شهرنشینی و ارتقای سطح مطالعه و کتابخوانی شهروندان كلان شهر تهران را بر عهده گرفته است و تاکنون با انتشار کتاب و تولید محصولات فرهنگی، برگزاری نمایشگاه های کتاب و محصولات فرهنگی، توزیع و فروش کتاب ها و محصولات فرهنگی، ارائه‌ خدمات چاپ و نشر کتاب و محصولات فرهنگی سعی در ارتقای فرهنگ مطالعه داشته است.
 
وی با یادآوری تعداد کتب منتشر شده از سوی موسسه نشر شهر گفت: از سال ۱۳۸۲ تاکنون بیش از ۱۱۰۰ عنوان کتاب در ۱۲ موضوع منتشر شده است که از میان آن ها می توان به انتشار ۳۰۵ عنوان در حوزه مطالعات شهری، ۵۲ عنوان با موضوع زندگی شهری و ۴۳ عنوان با رویکرد سلامت شهری اشاره کرد.
به گفته مدیرعامل موسسه نشر شهر طی ۱۲ سال اخیر ۲۷۰ عنوان کتاب کودک و نوجوان، ۴۲ عنوان کتاب با موضوع هنر، ۵۵ عنوان کتاب در حوزه فرهنگ و تاریخ، ۳۰ عنوان کتاب اخلاق شهری و ۴۰ عنوان کتاب با موضوع ادبیات منتشر شده است. ضمن اینکه، مضامینی چون قرآن و مذهب، کتاب های مترو و کتاب های شهر به ترتیب ۴۵ عنوان، ۵۸ عنوان و ۱۵۱ عنوان را به خود اختصاص داده اند.
 
حسینی تولید و توزیع محصولات فرهنگی ۱۵ اثر اعم از تقویم کودک، تقویم مصور طهران قدیم، تقویم مصور تهران جدید، پازل حرم امام رضا(ع)، تقویم تهران دیدنی را از دیگر اقدامات این موسسه معرفی کرد و افزود: با توجه به وجود پیشرفته ترین  ماشین های چاپ دیجیتال در مرکز چاپ و نشر موسسه، هر ساله بیش از چندین میلیون صفحه در این مرکز به چاپ می رسد تا  محصولات کتاب و محصولات فرهنگی تولید شده  در بیش از ۲۰ فروشگاه و غرفه در فروشگاه های شهروند تهران، مراکز فرهنگی شهرداری و ایستگاه های مترو ارائه شود.
 
وی در بخش دیگری از سخنانش به فعالیت های نمایشگاهی موسسه نشر شهر پرداخت و تصریح کرد: از سال ۱۳۸۲ تا کنون سیزده دوره نمایشگاه یاد یار مهربان را با اعتبار ۳۳ میلیارد ریال برگزار کرده‌ایم. علاوه بر این، برگزاری دو دوره نمایشگاه بازباران‏، دو دوره نمایشگاه عطر سیب، ۱۰ دوره نمایشگاه استانی یاد یار مهربان و چهار دوره نمایشگاه ‌بازی، ‌سرگرمی‌ و ‌آموزش ‌كودک ‌و نوجوان در کارنامه عملکرد این موسسه دیده می شود.

برچسب ها: نشر شهر ، کتاب ، مجید حسینی
نظر شما