شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۳:۵۷
کد خبر: ۸۸۵۴۲
|
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۶
علی اکبر توپچی برنامه «دوشنبه‌های قرانی» را فرصتی دانست تا مردم هر هفته شنونده یک صفحه از قرآن کریم با تلاوتی زیبا و با صوت یکی از قاری‌های منتخب باشند.
آموزش غیر مستقیم روخوانی قرآن در «دوشنبه‌های قرانی»به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، علی اکبر توپچی رییس فرهنگسرای قرآن در خصوص برنامه‌های قرآنی گفت: طرح دوشنبه‌های قرآنی با همکاری معاونت فرهنگی سازمان فرهنگی هنری و فرهنگسرای قرآن و در ۲۲ منطقه تهران برگزار می‌شود.
 
وی افزود: روش اجرایی برنامه از این قرار است که هر دوشنبه در یکی از مساجدی که از طرف مدیریت فرهنگی هنری منطقه انتخاب‌شده است، در فاصله زمانی میان نماز مغرب و عشا یک صفحه از قرآن تلاوت شود.
 
توپچی اظهار کرد: صفحه‌ای که تلاوت می‌شود در تمامی مناطق یکسان است و آن یک صفحه از طرف فرهنگسرای قرآن انتخاب و به‌ تمامی مناطق ابلاغ می‌شود. هدف فقط تلاوت قران است هرچند این روش خود آموزش غیرمستقیم روخوانی قرآن است.
 
وی افزود: تلاوت آیات به‌صورت مجلسی است و با صدای زیبای یکی از قاریان منتخب خوانده می‌شود.
 
رییس فرهنگسرای قرآن در خصوص انتخاب مساجد گفت: مساجد از سوی مدیریت فرهنگی هنری هر منطقه انتخاب می‌شود و معیارهای انتخاب، استقبال عمومی، همکاری امام جماعت با مرکز فرهنگی هنری، فعالیت مسجد و مکان آن است. 
 
علی‌اکبر توپچی بیان کرد: علاوه بر تلاوت یک صفحه از قرآن یکی از آیه‌های آن صفحه انتخاب می‌شود و در قالب بروشور ترجمه و تفسیر آن آیه به همراه سه سؤال آورده می‌شود. این بروشورها میان مخاطبان توزیع می‌شود و در آخر به کسانی که جواب صحیح یا کامل‌ترین جواب را داده باشند به‌حکم قرعه جوایزی اهدا می‌شود.

وی همچنین بیان کرد: به طور خاص هر هفته روی یک آیه تمرکز می‌کنیم تا مردم به طور کامل با ترجمه و تفسیر و.. آن آشنا شوند و درنهایت آن آیه در ذهنشان بماند.

توپچی در پایان گفت: دوشنبه‌های قرانی جزو برنامه‌های جشنواره تابستانی است که از سوی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار می شود. شروع این برنامه از اول شهرویر بوده است و سه ماه ادامه دارد.
مطالب مرتبط
نظر شما