جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۳۱
کد خبر: ۸۸۵۵۰
|
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۷
در برنامه نقد و بررسی مثنوی مطرح شد:
در برنامه «بشنو از نی» که به شرح مثنوی معنوی می‌پردازد مطرح شد که خواندن قرآن در کنار توجه به معنا و عمل به مفهوم آن اهمیت دارد.
خواندن قرآن به تنهایی کافی نیستبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، هشتمین  نشست ادبی «بشنو از نی» که به شرح و تفسیر اشعار مثنوی مولوی می‌پردازد، دوشنبه ۱ شهریور ماه با حضور کارشناس برنامه کریم سلگی  و جمعی از علاقه‌مندان به ادبیات و شعر برگزار شد.

سلگی کارشناس برنامه به ادامه داستان سؤال فرستاده قیصر آر عمر اشاره و بیان کرد: مولانا به چهارمین آیه از سوره حدید اشاره می‌کند که خداوند هرکجا که باشید همراه و ناظر بر اعمال شماست. او  همچنین اشاره‌ای به فرموده حضرت امیرالمؤمنین دارد که در خطبه ۹۲ می‌فرماید: خداوند از اسرار پنهان و نجوای نجواکنندگان و هر چه که در دل‌هاست خبر دارد.

در برنامه «بشنو از نی» مطرح شد: در ادامه داستان مثنوی،  فرستاده قیصر از عمر درباره حکمت تعلق روح به بدن سؤال می‌کند و پاسخ می‌شنود که وقتی روح به بدن تعلق پیدا می‌کند، انسان به جنبش در می‌آید و به همین خاطر باید شاکر باشد چراکه تعلق روح به بدن فوائد زیادی دارد، یکی از فایده‌ها این است که صفات الهی را منعکس می‌کند چراکه خداوند دوست دارد شناخته شود.

به گفته سلگی یکی از راه‌های شکر از دیدگاه مولانا، توجه بندگان  به قرآن است که اگر انسان به محتوای قرآن توجه و به آن عمل کند، به کمال می‌رسد چراکه قرآن همانند نسخه طبیب است که باید به آن نسخه عمل شود حال اگر ما به چگونگی خط و رنگ و قلم نسخه توجه کنیم از درمان باز می‌مانیم و خواندن قرآن در کنار عمل به آن مهم است.

نظر شما