شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۲:۰۴
کد خبر: ۸۸۵۵۵
|
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۰
همسر و فرزندان شهید مهدی قاضی‌خانی روز گذشته میهمان رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران بودند.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، صبح روز سه‌شنبه دوم شهریورماه محمود صلاحی، رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، با خانواده شهید مدافع حرم، مهدی قاضی‌خانی دیدار کرد. 
 
در این دیدار همسر شهید قاضی‌خانی و محمد متین، نهال و محمد یاسر سه فرزند شهید حضور داشتند. بسیجی مهدی قاضی‌خانی هفتمین شهید مدافع حرم شهرستان قرچک است که آذرماه سال ۹۴ در مبارزه با تروریست‌های تکفیری در عملیات محرم در شهر حلب به مقام رفیع شهادت نائل شد. 
 
دلتنگی‌های «کلاه صورتی» برای پدر
نهال همچنان دلتنگ بابا است و به بهانه‌های مختلف یاد او و جای خالی‌اش را حس می‌کند. مادرش می‌گوید: «نهال با تکرار هر خاطره‌ای یاد بابا مهدی می‌کند». حالا از تخم‌مرغ‌های آب پز صبحانه تا گردش و بازی هر کدام خاطره‌ و یادگاری شیرین از بابا مهدی برای بچه‌هاست. مردی که بیشترین توجه و ارزش را برای خانواده‌اش قائل بود و بچه‌ها را برکت زندگی می‌دانست. پدری که با هر خستگی و گرفتاری اولویت‌اش بازی با بچه‌ها و رسیدگی به خانواده بود و همین غیرت و مردانگی نسبت به خانواده و وطن او را راهی نبرد با تکفیری‌ها کرد.
 
دیدار صمیمی رئیس سازمان فرهنگی هنری با خانواده شهید مدافع حرم

این‌روزها گفت‌وگوی شیرین مقام معظم رهبری با «نهال» نقل زبان‌هاست. همسر شهید قاضی‌خانی می‌گوید: در بیت در بهت بودم و ابهت حضرت آقا چنان مرا گرفته بود که فقط گریه می‌کردم. وقتی نهال برگشت، پرسیدم کجا بودی؟ گفت: رفته بودم پیش حاج آقا. دیدم کلاهی روی سرش دارد و پرسیدم این کلاه را مادرت برایت درست کرده؟ او هم گفت: بله، گفتم کلاهت را می‌دهی به من؟ گفت: این مال خودم است، لازمش دارم. برای تو یکی دیگر می‌خرم. من هم گفتم برای من صورتی‌اش را بخر...»
 
همسر شهید قاضی‌خانی می‌گوید: چندی بعد نهال کلاه صورتی‌اش را دریافت کرده و برای روز دختر هم عکس یادگاری نهال و مقام معظم رهبری از طرف دفتر مقام معظم رهبری برایش ارسال شده است.
 
بازار داغ عکس‌های یادگاری کارکنان سازمان فرهنگی هنری با فرزندان شهید
حضور سه کودک شهید قاضی‌خانی حال و هوای کارکنان سازمان فرهنگی هنری را تغییر داد و بچه‌ها که کارشان بازی کردن است دقایقی سرگرم بازی در ساختمان ستاد سازمان فرهنگی هنری شدند. «محمد متین» فرزند بزرگ خانواده خودش را مرد می‌خواند. نهال مشغول نقاشی روی تخته است و محمد یاسر با نگاه معصوم و گیرا و لبخند شیرینش با همه همکاران عکس می‌اندازد.


 


شهادت عزت می‌آورد
محمود صلاحی، رییس سازمان فرهنگی هنری، با روی باز پذیرای فرزندان شهید بود و پس از پرسیدن نام بچه‌ها با گرمی با محمد متین، نهال و محمد یاسر به گفت‌وگو پرداخت. صلاحی در این دیدار عزت و سربلندی را نتیجه شهادت برای خانوداه شهید قاضی‌خانی دانست.
 
رییس سازمان فرهنگی هنری، با تاکید بر جایگاه رفیع شهیدان مدافع حرم تصریح کرد: در طول تاریخ سفاک‌تر و پست‌تر از گروه تروریستی داعش وجود نداشته است. هدف این گروه ایران است و امروز شهیدان مدافع حرم با رشادت‌های خود امنیت و صلح را در کشور برای ما به ارمغان آورده‌اند.
 
دیدار صمیمی رئیس سازمان فرهنگی هنری با خانواده شهید مدافع حرم

وی توجه به خانواده شهیدان را از وظایف نهادهای مختلف کشور دانست و افزود: هیچ چیز مهم‌تر از جان یک انسان نیست که شهیدان جانشان را برای امنیت کشورشان تقدیم کردند و موجب سرافرازی و سربلندی ایران هستند.
 
نگاه ویژه شهید قاضی‌خانی به بنیاد خانواده
همچنین همسر شهید مهدی قاضی‌خانی با تشکر از مجموعه سازمان فرهنگی هنری گفت: همسرم در عملیاتی برای نجات و کمک همرزم‌ مجروحش در تلاش بود که مورد اصابت گلوله داعشی‌ها قرار گرفت و به شهادت رسید.
 
وی با تاکید بر اینکه منش و نگاه شهید قاضی‌خانی موجب شده تا همرزمان وی مرتب به ما سر بزنند تصریح کرد: بنیاد خانواده برای شهید بسیار جایگاه مهمی داشت و انسانی بسیار خانواده دوست بود و همواره توجه ویژه به فرزندانش داشت. وی با همین نگاه به خانواده برای دفاع از کشور به عنوان مدافع حرم عازم سوریه شد.
 
همسر شهید قاضیانی از توجه ویژه این شهید بزرگوار به نماز گفت و تاکید کرد: شهید همیشه تلاش می‌کرد تا هنگام اذان در خانه باشند تا بچه‌ها نماز خواندن‌شان را ببینند و به این واسطه به نماز علاقه‌مند شوند.
 
این نشست در ادامه دیدارهای صمیمی رییس سازمان فرهنگی هنری با خانواده شهیدان برگزار شد.

نظر شما