شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۰:۳۳
کد خبر: ۸۸۵۵۸
|
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۹
نمایشگاه «نگاه موازی» از دریچه دوربین به هنرمندان بانوان عکاس دوم شهریورماه در نگارخانه فرهنگسرای شفق گشایش یافت.
افتتاح نمایشگاه «نگاه موازی» در نگارخانه شفقبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، اعظم حشمتی در این نمایشگاه با عکس‌های سیاه و سفید و در قالب کادر افقی حضور یافته و مناظری را به سبک شعرگونه ارائه کرده است. 

مریم خداوردی در آثار خود سکوت را در عناصر به تصویر کشیده و تابلوهایی با کادر افقی و رنگی را به تصویر کشیده است. 

مهری راست‌قدم نیز در تابلوهای خود مجموعه زنان فعال و پویا را به تصویر کشیده که این مجموعه در کادر افقی است. وی در آثارش زن را بدون سیاه‌نمایی تعریف می‌کند. 

همچنین میترا محمدی در آثارش به عمق جنس نگاه زن پرداخته است و زن بودن را موهبتی الهی می‌داند. در این نمایشگاه آثار محمدی در کادر عمودی ارائه شده است.

بانوان عکاس این نمایشگاه در تلاش‌اند تا در شکل بیان و تصویرسازی واژگان، هر یک به شکل مستقل با شیوه نگاه مربوط به خود، مفهومی را در پس ارائه عکس‌ها به نمایش بگذارند.

اعظم حشمتی، مریم خداوردی، مهری راست قدم و میترا محمدی به عنوان عکاسان صاحب اثر در این مجموعه در متنی مشترک به عنوان قاب نخست نمایشگاه آورده‌اند: عکاسی، نوعی بیان است و بیان تصویری شکلی از عکاسی است. گاه روی می‌گردانی و هر شعر و واژه و عبارتی را به صورتی تصویری در وسعت ذهن می‌سپاری و گاه همان تصویر را در عالم واقع می‌بینی و شعر ناب ثبت در آنِ لحظه را عکس می‌کنی.«نگاه موازی» یک همگرایی فردی مستقل در بیان است و یک وحدت رویه در مسیر یک نمایش گروهی.

نمایشگاه «نگاه موازی» با ۲۴ قطعه عکس رنگی و سیاه‌سفید در اندازه ۶۰ در ۹۰ سانتیمتر به شکل های مختلفی چون چاپ بر روی شاسی و بوم در نگارخانه شفق برپا شده است.

علاقه‌مندان برای بازدید از نمایشگاه می‌توانند تا ۱۰ شهریور از ساعت ۹ تا  ۱۹ و جمعه ساعت ۱۶ تا ۲۰ به فرهنگسرای شفق واقع در یوسف‌آباد خیابان سید جمال‌الدین اسدآبادی، خیابان ۲۱ بوستان شفق مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۸۸۵۵۴۰۱۸ تماس بگیرید.
نظر شما