چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۷:۱۸
کد خبر: ۸۸۵۶۳
|
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۷
گفت‌وگو با مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۸ درباره جشنواره تابستانی
اکبر بختیاری، مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۸ و رئیس فرهنگسرای خاتم به بیان نظراتش درباره جشنواره تابستانی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران پرداخت.
دومین جشنواره ادبی نذر شعر شاخص‌ترین برنامه فرهنگسرای خاتم استبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، اکبر بختیاری، مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۸ و رئیس فرهنگسرای خاتم، درباره ویژه برنامه‌های این فرهنگسرا درباره جشنواره تابستانی گفت: جشنواره تابستانی را نسبت به زمان اوقات فراغت مخاطب یک مقدار دیر آغاز کردیم، ولی در تلاش هستیم که برنامه‌های منطقه و ستاد به خوبی اجرا شود. به همین دلیل حجم فعالیت‌ها بسیار بالاست و این ممکن است در کیفیت برنامه‌ها اثر منفی بگذارد. 

وی افزود: موانع دیگری هم هست؛ برنامه‌ها بر پایه درآمد مناطق اجرا می‌شود و مناطق کمتر برخوردار مثل منطقه ما با محدودیت‌های بیشتری مواجه هستند و حمایت نمی‌شوند. اما در عین حال سعی شده با جلب مشارکت نهادهای مختلف کیفیت برنامه‌ها حفظ شود و طبق برنامه‌ریزی جلو برویم. 

بختیاری درباره شاخص‌ترین برنامه تابستانی فرهنگسرای خاتم عنوان کرد: دومین جشنواره ادبی نذر شعر با رویکرد ارسال شعرهای گوناگون شاخص‌ترین برنامه ماست که در آن ۷۰۰ اثر ارسال شده است. داوران جشنواره حمیدرضا شکارسری، غلامرضا طریقی و محمدرضا سهرابی نژاد مشغول داوری هستند و اختتامیه ۲۴ شهریور ماه برگزار و طی آن از ۱۶ نفر از برگزیدگان تقدیر می‌شود.
 
مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۸ ادامه داد: فعالیت‌های فرهنگسرای خاتم بر پایه کانون‌های فعال گذاشته شده است. به عنوان مثال هر هفته یکشنبه‌ها خانواده پایدار برگزار می‌شود یا چهارشنبه و پنجشنبه هر هفته پاتوق کتاب و عصرانه فرهنگی در کتابخانه استاد حکیمی، کتابخانه قائم و کتابخانه فجر برپاست و تمامی این برنامه‌ها توسط کانون‌های ادبی مدیریت می‌شود.
 
وی اضافه کرد: در هفته‌های اخیر جشن دهه کرامت با همکاری مراکز مختلف برگزار شد. همچنین در مراسمی از خادمان حرم رضوی دعوت کردیم که با خانواده مدافعان حرم دیدار داشتند. برخی اردوهای تفریحی هم در دستور کارمان هست. 
 
رئیس فرهنگسرای خاتم با بیان اینکه استقبال از ویژه برنامه‌های جشنواره تابستانی قابل قبول بوده، تصریح کرد: بیشتر مخاطبان فرهنگسرا بانوان هستند و در تابستان دانش آموزان و دانشجویان هم به این جمع اضافه شده‌اند و معمولاً کمتر حضور آقایان را شاهد هستیم. 
 
بختیاری در پایان اظهار کرد: تعداد برنامه‌های جشنواره تابستانی به نسبت زیاد است و شاید اگر محدودتر می‌شد، کیفیت بالاتر می‌رفت. سازمان در تابستان مناسبت‌ها را به طور ویژه پیگیری می‌کند، این لازم است اما اوقات فراغت را هم باید خیلی جدی بگیریم. یا می‌توانیم به صورت موضوعی کار کنیم تا در اجرای برنامه‌ها موفق‌تر باشیم، این اصرار به ایفای نقش در همه مناسبت‌ها به نظرم بیش از حد است. 
مطالب مرتبط
نظر شما