پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۷:۲۰
کد خبر: ۸۸۵۷۳
|
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۸
مدیر فرهنگی هنری منطقه۳ برنامه‌های جشنواره تابستانی در این منطقه را تشریح کرد و از اهمیت اجرای برنامه «آدینه‌ها عیدند» و استقبال خانواده‌ها از فرهنگسرای ارسباران در روزهای جمعه گفت.
افرهنگسرای ارسباران، میزبان خانواده ها از شنبه تا جمعهبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، محسن سلیمانی مدیر فرهنگی هنری منطقه ۳ و رییس فرهنگسرای ارسباران با اشاره به برنامه‌های جشنواره تابستانی گفت: جشنواره تابستانی با شعار «زندگی با نشاط» یکی از برنامه‌های موفق سازمانی است که با ایجاد زمینه مناسب برای شکل‌گیری حس رضایت، توان انتخاب‌گری و خود شکوفایی در بین اعضای خانواده به عنوان نخستین حلقه و بستر ساز اجتماع، در سطح پایتخت شروع شد.
 
وی افزود: این جشنواره از ۲۰ تیرماه کار خود را با رویکردهایی چون خانواده پایدار، سرگرمی و نشاط، فضای مجازی و ترویج فرهنگ مطالعه آغاز کرد و تا ۲۳ شهریور ماه ادامه خواهد داشت. منطقه۳ در همین راستا برنامه‌های مناسبتی این جشنواره همانند جشن روز دختر، روز فرهنگ (تجلیل از غلامحسین لطفی، نویسنده و کارگردان و بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون)، آموزش عمومی و... را اجرا کرده است. 
 
به گفته مدیر فرهنگی هنری منطقه ۳ «هفته فرهنگی ایران در تهران» با رویکرد هفته فرهنگی هنری لرستان یکی از این برنامه ها بود که با استقبال خوب شهروندان در سه روز برگزار شد. نمایش فیلم‌های فیلم سازان لرستانی به همراه نقد و بررسی آثار با حضور عوامل و تجلیل از غلامحسین لطفی با حضور فرهیختگانی مانند سید فرید قاسمی (حافظه گویای مطبوعات ایران و فردوسی مطبوعات ایران) به همراه فریدون شهبازیان، وحید موساییان و سایر هنرمندان لرستان از بخش‌های این هفته فرهنگی در فرهنگسرای ارسباران بود.
 
وی تصریح کرد: در سالروز شهادت امام صادق(ع) نیز مراسمی در امامزاده اسماعیل از سوی فرهنگسرای آفتاب برگزار شد. البته ویژه برنامه‌ای هم برای دهه کرامت و با عنوان رافت کریمانه با حضور اهالی منطقه در محله زرگنده برگزار شد. برای روز دختر نیز جشنی در خانه فرهنگ حورا (بهشت مادران) برگزار کردیم. برای روز خانواده هم در هفته آینده برنامه خواهیم داشت.
 
سلیمانی به اجرای همایش آموزش عمومی با موضوع‌های (رزق حلال، صبر، سلامت و انصاف) اشاره کرد و گفت: با همراهی مرکز آموزش سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران تا به حال دو همایش از آن با موضوع(رزق حلال و صبر) با سخنرانی استاد نیشابوری برگزار شده است. این برنامه که منطقه۱ هم  در آن مشارکت داشت، با استقبال خوبی از سوی مخاطبان روبه‌رو شده و دو موضوع دیگر یعنی انصاف و سلامت هم در ادامه برگزار می‌شود.
 
موضوع ترویج مطالعه و کتابخوانی از عناوین دیگری است که محسن سلیمانی به آن اشاره کرد و گفت: رونمایی کتاب جزو برنامه‌هایی است که به منظور ترویج مطالعه در دستور کار قرار داده ایم و تا به حال رونمایی های متعددی برگزار کرده‌ایم. یکی از آن‌ها کتاب «نارنجستان ناخودآگاهی» نوشته جلال‌الدین کزازی بود. همچنین رونمایی از «سنتور به گویش صبا» از اسماعیل تهرانی از برنامه‌های دیگری بود که با حضور استادان برجسته و شاخص موسیقی کشور و با همکاری معاونت هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران اجرا شد.
 
رییس فرهنگسرای ارسباران در ادامه، برنامه «آدینه ها عیدند» را جزو برنامه‌های موفق و تاثیرگذاری دانست که در تمامی مناطق پایتخت اجرا می‌شود و افزود: «آدینه ها عیدند» را سرلوحه قرار دادیم و به منظور اینکه خانواده‌ها در روزهای جمعه بیشتر در کنار هم به استفاده از برنامه‌های فرهنگی و هنری بپردازند، اجرای بسیاری از برنامه‌ها را به روز آدینه موکول کردیم تا بهانه‌ای شویم برای در کنار هم قرار دادن خانواده‌ها و ایجاد حس صمیمیت بیشتر بین اعضای خانواده. افتتاح نمایشگاه، اجرای کنسرت موسیقی، برنامه‌های پژوهشی، نمایش فیلم و نقد و بررسی از جمله برنامه‌هایی است که طی این روز اجرا می‌شود و روزهای جمعه به یکی از پر رفت و آمدترین روزهای هفته تبدیل شده است که در آن خانواده دست فرزندان خود را می‌گیرند و از برنامه‌ها استفاده می‌کنند.
 
به گفته سلیمانی نشست های شعر و ترانه با حضور عبدالجبار کاکایی (ترانه سرا)، مسابقه هزار صدا(با حضور استادان موسیقی سنتی و پاپ)، خانه ترانه (با حضور افشین یداللهی)، نمایش و نقد و بررسی فیلم (با حضور کارگردانان و بازیگران برجسته)، شعر طنز شکرخند (با حضور رضا رفیع) از جمله برنامه های موفقی است که چندین سال است اجرا می‌شود و مخاطبان بسیاری را به خود جلب کرده است. 
  
 سلیمانی تصریح کرد: برپایی نمایشگاه‌های مختلفی مانند نمایشگاه تصویرسازی کتاب‌های مصور از سوییس با حضور زوج سویسسی، برپایی نمایشگاه نقاشی و حجم هنرمندان خودآموخته با حضور  مهندس محمد بهشتی و دکتر احمد محیط  طباطبایی،  کارگاه عروسک سازی با مشارکت موزه عروسک‌های ملل، کارگاه های عکاسی با حضور عکاسان برجسته مطبوعاتی و خبری از دیگر برنامه‌های این فرهنگسرا در جشنواره تابستانی تهران است.
 
وی تاکید کرد: رونمایی آلبوم ۱۰ با حضور استاد شهیر تار ایران حسین علیزاده، گلریزان کودکان استثنایی، ویژه برنامه برگزیدگان نوای خرم با حضور خانواده همایون خرم، میلاد کیایی، ناصر ایزدی و ... را از ویژه برنامه‌های این جشنواره در فرهنگسرای ارسباران است که در روزهای تعطیل برگزار شده است. همچنین اجرای نمایش‌های مختلف برای گروه‌های سنی کودکان و بزرگسالان مانند کلوچه‌های خدا، تهمینه در هفت خوان رستم، رونمایی ۵ آلبوم و کتاب موسیقی و... از برنامه‌های فرهنگسرای ارسباران در جشنواره تابستانی است که با استقبال بی‌نظیر شهروندان روبه‌رو شد.
  
مدیر فرهنگی هنری منطقه۳ تعیین برنامه‌های یکپارچه از سوی ستاد سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران را مثبت ارزیابی کرد و افزود: اجرای این برنامه ها از سوی تمامی مناطق و به صورت هماهنگ نکته قابل توجهی است و باعث بیشتر دیده شدن آن منطقه و توجه به آن می‌شود. البته منطقه۳ منطقه‌ای است که در گستره شهر تهران و در مواقعی در گستره ملی به اجرای برنامه می‌پردازد.
مطالب مرتبط
نظر شما