جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۰۷:۲۱
کد خبر: ۸۸۶۰۱
|
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۲
«بر بال سیمرغ» عنوان برنامه‌ای برای نوجوانان است که عصر یکشنبه ۷ شهریور ماه به شرح و تفسیر منطق‌الطیر، اثر جاودانه عطار نیشابوری می‌پردازد.
نوجوانان «بر بال سیمرغ» می‌نشینندبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، ادبیات کهن ایران‌زمین گنجینه‌ای غنی و بی‌پایان است و ضرورت دارد کودکان و نوجوانان این سرزمین با این ثروت بیکران آشنا شوند. 

از سوی دیگر در شرایط کنونی و با توجه به رشد و گسترش وسایل ارتباط جمعی، خانواده‌ها نگران این هستند که فرزندانشان به سمت و سویی گرایش پیدا کنند که با فرهنگ و آموزه‌های اخلاقی و تربیتی ما هماهنگی ندارد.

از این‌رو کلاس‌هایی با عنوان «بر بال سیمرغ» در کتابخانه دکتر شهیدی برگزار می‌شود تا علاوه بر آشنا کردن نوجوانان با منطق‌الطیر عطار، در قالبی داستانی آنان را با مراحل رسیدن به رشد و کمال و خودشناسی و خداشناسی آشنا کند.

به عبارتی نوجوانان با آشنا شدن با منطق‌الطیر و مراحلی که پرندگان برای رسیدن به سیمرغ پشت سر گذاشتند با خود و خدای خود آشنا می‌شوند و در مسیر رشد و تعالی گام برمی‌دارند.

علاقه‌مندان می‌توانند ساعت ۱۸ روز یکشنبه ۷ شهریور ماه در کتابخانه دکتر شهیدی به نشانی خیابان شهید ثانی (۴۶ متری غربی نارمک)، پشت بیمارستان خصوصی، میدان ۵۸، کوچه اول شرقی مراجعه کنند و برای دریافت اطلاعات بیشتر با تلفن ۷۷۸۱۹۱۳۰ تماس بگیرند.

نظر شما