چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۱:۰۶
کد خبر: ۸۸۶۰۹
|
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۹
فرهنگسرای مهر برگزار می‌کند
کودکان و نوجوانان منطقه ۱۹ و خانواده‌های آنان در راستای اجرای نخستین پویش کتاب‌خوانی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، به پویش کتاب‌خوانی تابستانی فرهنگسرای مهر دعوت شدند.
نخستین پویش کتاب‌خوانی کودکان و نوجوانانبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، «پویش کتاب‌خوانی تابستانی کودکان و نوجوانان» برنامه‌ای است که در طول ماه شهریور برگزار خواهد شد. 

هدف اصلی این پویش عضو کردن کودکان و نوجوانان در کتابخانه‌های عمومی است و برای اولین بار با یاری و مشارکت علاقه‌مندان و داوطلبان، هنرمندان، نویسندگان و شاعران، ورزشکاران، فعالان اجتماعی، مدیران، کارکنان و کتابداران اجرا می‌شود.

بزرگسالان با عضو کردن یک کودک یا نوجوان در کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و کودکان و نوجوانان با خلاصه‌نویسی از کتاب‌های به امانت گرفته از کتابخانه‌ها می‌توانند در این پویش شرکت کنند.

کودکان و نوجوانانی که در این پویش یا قبل از اجرای این پویش عضو کتابخانه‌های عمومی بوده‌اند نیز می‌توانند در بخش مسابقه پویش شرکت کنند.

بزرگسالان برای شرکت در این پویش لازم است پس از عضو کردن یک کودک یا نوجوان، از کارت عضویت فرد عضو شده عکس بگیرند و آن را همراه با متن دعوت به پویش در صفحه شبکه اجتماعی اینستاگرام یا تلگرام خود منتشر کنند. همچنین باید با استفاده از هشتک #چالش_کتاب‌خوانی_تابستانی یا «منشن» کردن صفحه اینستاگرام جشنواره (به کار بردن علامت attarlibrary1@) حضور خود را در این پویش اعلام کنند.

کودکان و نوجوانان در طول تابستان می‌توانند حداقل ۶ کتاب از کتابخانه‌های عمومی امانت بگیرند. پس از مطالعه کتاب آن را در چند سطر خلاصه‌نویسی کنند. در صورتی که سواد خواندن و نوشتن ندارند برداشت خود را از داستان نقاشی کنند.

نخستین پویش کتاب‌خوانی کودکان و نوجوانان با حضور نویسنده آثار کودکان و نوجوانان، طاهره ایبد روز ۹ شهریور، ساعت ۱۰ در کتابخانه مهر و با حضور شهروندان منطقه برگزار می‌شود.


نظر شما