پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۵۷
کد خبر: ۸۸۶۲۴
|
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۳
نشست هماهنگی و معرفی فعالیت های فرهنگسرای شفق با حضور رضا بسطامی رییس فرهنگسرای شفق و کارکنان این مرکز، مصطفی بیات( فرمانده بسیج سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران) و آیت الله سید محمد خامنه ای (رییس بنیاد ایرانشناسی و بنیاد حکمت اسلامی صدرا) روز شنبه در مرکز ایرانشناسی برگزار شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ در ابتدای نشست آیت الله خامنه ای ضمن خیر مقدم به حاضرین در جلسه ارائه گزارشی از فعالیت های فرهنگسرای شفق را خواستار شد.
 
رضا بسطامی: ترویج فرهنگ و آموزش قرآن کریم در فرهنگسرای شفق
 
رضا بسطامی رییس فرهنگسرای شفق اظهار کرد: در حال حاضر یکی از رویکردهای سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران که مورد تاکید رییس سازمان است برگزاری برنامه هایی با عنوان خانواده پایدار است که در این زمینه این مرکز به اقداماتی پرداخته و برنامه هایی نیز در دست اجرا دارد. 
 
نشست فرهنگسرای شفق با رییس بنیاد ایرانشناسی

وی در ادامه گفت: فعالیت های قرآنی فرهنگسرای شفق به منظور ترویج، گسترش فرهنگ و آموزش قرآن کریم، شناخت جذب رشد و هدایت اقشار مردم به قرآن کریم به صورت رایگان در حال برگزاری است.

رییس فرهنگسرای شفق افزود: رویکرد ما در این مرکز برگزاری برنامه های متعدد به منظور جذب مخاطبان به مراکز فرهنگی و هنری است و با اجرای برنامه های متعدد برای سلایق گوناگون در مدت اخیر به آن پرداخته ایم.
  
هادی پیروز حمیدی: آماده برگزاری برنامه های مشترک با مرکز ایرانشناسی هستیم
هادی پیروز حمیدی، معاون آفرینش و اجرا فرهنگسرای شفق، به چگونگی تاسیس فرهنگسرای شفق و نحوه فعالیت های فرهنگی هنری این مرکز اشاره کرد وی با اشاره به بالا بودن سطح سواد اجتماعی شهروندان محله یوسف آباد این مرکز را به عنوان یکی از مراکز فعال در زمینه اجتماعی و فرهنگی معرفی کرد.
 
حمیدی با اشاره به وجود کتابخانه شفق، کتابخانه دستغیب و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آمادگی فرهنگسرای شفق را برای برگزاری برنامه های مشترک با مرکز ایرانشناسی اعلام کرد.
وی همچنین اظهار داشت: برنامه دوشنبه های قرآنی از جمله برنامه های است که به همت فرهنگسراهای پایتخت با محوریت مساجد در حال برگزاری است همچنین ویژه برنامه یک شب نورانی از جمله برنامه هایی ماه مبارک رمضان نیز در مساجد مناطق ۲۲گانه شهر تهران برگزار شد.
 
معاون آفرینش و اجرای فرهنگسرای شفق با اشاره به برنامه های روز فرهنگ خاطر نشان کرد در این ویژه برنامه سعی کردیم از قالب های جدید برای تجلیل از چهره های فرهنگی و هنری بهره ببریم.
 بسیج شهرداری تهران بستر خوبی برای ترویج رویکرد انقلابی دارد
 
مصطفی بیات، فرمانده بسیج سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، اظهار داشت: بسیج در سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران علاوه بر تاکید بر کارکنان و خانواده‌ها برنامه‌هایی نیز برای شهروندان در نظر گرفته است که از آن جمله می توان به بحث تحکیم نهاد خانواده اشاره کرد.
 
سازمان بسیج شهرداری تهران بستر خوبی برای ترویج رویکرد انقلابی دارد و در سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران تاکید بر خانواده ها در زمینه فرهنگی است تا باعث ارتقای کارکنان شود و به تازگی در فصل تابستان به برگزاری اردوهای نشاط و تعالی برای فرزندان کارکنان پرداخته ایم.
 
توجه به مسجد به عنوان حساس ترین بخش در جامعه
رییس بنیاد ایرانشناسی و بنیاد حکمت اسلامی صدرا، با برشمردن توانایی ها و ویژگی های مدیریتی محمود صلاحی، رییس سازمان فرهنگی هنری، در ادامه این نشست افزود: یکی از اصول فرهنگی ارتباط با مراکزی است که ارتباط مشترک در زمینه برگزاری برنامه های متعدد دارند این کار اولاً باعث استفاده از تجارب دیگران می شود ثانیاً تقویت کمی و کیفی امور را شاهد خواهیم بود . امروزه مسجد نقش اساسی در جامعه دارد و  مقام معظم رهبری نیز در بیانات اخیر خود به این موضوع اشاره کردند وی با اعلام مسجد به عنوان حساس ترین بخش در جامعه خواستار توجه ویژه به این بخش شد.
 
نشست فرهنگسرای شفق با رییس بنیاد ایرانشناسی

رییس بنیاد حکمت اسلامی صدرا گفت: کار فرهنگی چیست؟ کار فرهنگی کاذب وجود دارد که شامل امور ضد بشری است مانند فرهنگ آمریکایی که تنها برده سازی است اینها رسالت ندارند و به دنبال انجام امر ضد بشری هستند و باید این موارد شناسایی شوند. در بلاد اسلامی و به خصوص در ایران باید کار الهی و درست انجام شود نه به معنای تقدس بلکه به عنوان امری که به سعادت بشری منجر شود. بنابراین هر موسسه ای باید به سمت انسانیت و احساس مسوولیت پیش رود در این صورت بدون شک هر عمل و گامی که برداشته می شود ما را به هدف نزدیکتر می کند همین امور کوچک است که در نهایت منجر به اثرگذاری عظیم در جامعه می شود.
 
وی در ادامه اظهار کرد: در انجام امور اولویت گذاری شود و در امور غیر ضروری و مهم غرق نشویم به عنوان نمونه از موضوع جوانان غافل نشویم نیازها و خواسته های جوانان در امور آموزشی و فرهنگی مدنظر قرار گیرد. وی با تاکید بر نقش زنان و دختران در جامعه خواستار توجه جدی و ویژه به این قشر شد.
رییس بنیاد ایرانشناسی گفت: در علوم انسانی مسائلی چون اخلاق و فلسفه با فرهنگ ارتباط دارد که به آن حکمت عملی گفته می شود یعنی به اجرا درآوردن حکمت نظری باید معرفی شود باید مردم بدانند که هنر باید در خدمت حکمت باشد.
 
سید محمد خامنه ای اعلام آمادگی بنیاد ایرانشناسی را به منظور فعالیت های موثر و مفید در زمینه فرهنگی و هنری با فرهنگسرای شفق اعلام کرد و گفت: ایرانشناسی یکی از مباحثی است که باید به فرزندان این مملکت معرفی شود. تاریخ هویت ماست و باید اجازه شناسایی ان به جوانان داده شود تا افراد دیگر را به سمت خود جذب کنند.
در پایان برنامه کارکنان فرهنگسرای شفق و مصطفی بیات به بازدید از بنیاد ایرانشناسی پرداختند و از نزدیک با فعالیت های این مرکز آشنا شدند.
نظر شما