جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۴۸
کد خبر: ۸۸۶۴۸
|
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۲
همزمان با هشتم شهریور ماه سالروز تروریسم جهانی نمایشگاه آثار برگزیدگان جشنواره عکس و کارتون تروریسم جهانی تا ۱۵ شهریور ماه در ایستگاه مترو شهید بهشتی برپا می‌شود.
برپایی نمایشگاه کارتون تروریسم جهانی در متروبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، همزمان با سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر، فرهنگسرای مترو با همکاری معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و خانه کاریکاتور ایران، ۲۵ کارتون از آثار هنرمندان داخلی و خارجی در ایستگاه مترو شهید بهشتی به نمایش در آورده است.

در این نمایشگاه آثاری از هنرمندان کشورهایی نظیر ایران، هلند، کلمبیا، برزیل، بلغارستان، رومانی، چین، کره، اندونزی به نمایش در آمده که پیش از این در سال ۹۰ در اولین جشنواره عکس و کارتون تروریسم جهانی شرکت کرده بودند.

داعش، القاعده، دولت‌های حامی تروریسم و حمله به غیر نظامیان از جمله موضوعاتی است که هنرمندان در این نمایشگاه به تصویر کشیده‌اند.

دبیرخانه جشنواره پس از فراخوان تعداد ۱۵۳۳ اثر از ۴۸۵ هنرمند از ۶۴ کشور جهان را دریافت کرد و اول کوژینسکی از لهستان، آجیم سولاج از ایتالیا و محمدرضا دوست محمدی، محمد امین آقایی و حمید بهرامی از ایران این آثار را داوری کردند.

علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه تا ۱۵ شهریور ماه همه روزه از ساعت ۷ تا ۲۲ به نشانی خیابان شهید بهشتی ایستگاه مترو شهید بهشتی مراجعه کنند.
نظر شما