شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۷:۰۴
کد خبر: ۸۸۶۵۱
|
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۳
رییس فرهنگسرای کار در تبیین برنامه‌های تابستان این فرهنگسرا گفت: در حوزه و ابعاد اقتصاد مقاومتی با موضوعات تخصصی کار و کارآفرینی در بیشتر برنامه‌های جشنواره تابستانی به این موضوعات پرداخته شده است.
برنامه‌های فصل تابستان متناسب با محورهای موضوعی جشنواره تابستانی برگزار می‌شودبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، سید اسماعیل جعفرپور با اشاره به جشنواره تابستانی که از ۲۰ تیرماه آغاز به کار کرده و تا ۲۳ شهریور‏ماه ادامه خواهد داشت، گفت: اینکه برای جشنواره تابستانی هدف‏‌گذاری و رویکردهای مشخصی تعیین شده است، از ویژگی‌های مثبت آن است. برای این جشنواره شعار «زندگی با نشاط» با توجه به اهداف، اولویت‌ها و رویکردهای موضوعی سازمان در نظر گرفته شده است و  رویکردهای مناسبی برای این جشنواره - با توجه به نیاز و اقتضای روز شهروندان - مانند تحکیم نهاد خانواده و موضوعات شبکه‌های اجتماعی و فضاهای مجازی تعیین شده است.
 
وی افزود: از نکات مثبت جشنواره تابستانی ۹۵ تدوین و ابلاغ دستورالعمل‌های مدون و منظم برنامه‌ها است که با مشارکت و هماهنگی‌های مستمر واحدهای ستادی از جمله مدیریت‌های تابعه‌ معاونت فرهنگی با مناطق و مراکز سازمان و شفاف‌سازی در شیوه‌نامه‌های اجرایی برنامه‌ها با توجه به ظرفیت هر منطقه، در حال اجرا است.
 
رییس فرهنگسرای کار با بیان کمبود اعتبار کافی برای برنامه‌های تابستان، افزود: جلب مشارکت‌ها تاثیر به‌سزایی در ارتقای کیفی اجرای برنامه‏‌ها داشته است. در ضمن از منظر تبلیغات شهری و اطلاع‌رسانی با توجه به تعدد و تنوع برنامه‌ها‏ی جشنواره تابستانی، می‌توانست نقش پررنگ‏تری داشته باشد. عدم شفاف‌سازی نقش فرهنگسراهای تابعه با توجه به هویت و ماموریت تخصصی در اجرای برنامه‌های جشنواره تابستانی می‌توانست به غنی‌سازی برنامه‌های تخصصی فرهنگسراها کمک بیشتری ‌کند. البته فرهنگسرای کار در حوزه و ابعاد اقتصاد مقاومتی با موضوعات تخصصی کار و کارآفرینی در بیشتر برنامه‌های جشنواره تابستانی به این موضوعات پرداخته است.  
  
وی درخصوص دیگر برنامه‌های جشنواره تابستانی اظهار کرد: برنامه‌های اردویی از جمله اردوی تفریحی-آموزشی هفت شهر فیروزه‌ای با توجه به علاقه‌‏مندی و استقبال مخاطبان می‏‌توانست همزمان با آغاز جشنواره تابستانی شروع شود. ویژه برنامه‏ کاسب حبیب الله یکی از برنامه‌های شاخص جشنواره تابستانی است که نقش به سزایی در ارتقای فرهنگ امانتداری، وجدان کاری و کسب رزق حلال و ترویج فضایل اخلاقی و انسانی خواهد داشت. 

 جعفرپور در تبیین برنامه‌های فرهنگسرای کار در فصل تابستان گفت: فرهنگسرای کار با توجه به دستورالعمل ابلاغی معاونت فرهنگی سازمان برنامه‌های محله‌ای و منطقه‌ای خود را ذیل رویکردها و موضوعات جشنواره تابستانی قرار داده است. در موضوع تحکیم خانواده برنامه‌های (خانواده پایدار و مهارت‌های زندگی قرآنی) در ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی برنامه‌های (نشست ادبی قلم، نویسنده خلاق، برترین‌های کنکور و کلاس اولی‌ها)، در موضوع سرگرمی و نشاط برنامه‌های (شکوفه‌های زندگی، کارآفرینی و مهارت آموزی)، اردوگاه فرهنگی، برنامه‏ زنگ تفریح فرهنگسرا، برنامه‌های مناسبتی (چراغ هدایت و جشنواره نگین مهربانی به مناسبت دهه کرامت) از جمله برنامه‌های محله‏‌ای منطقه‌ای فرهنگسرای کار بوده است.
 
وی درباره‏ برنامه‌های فراگیر گفت: اجرای برنامه ستارگان پر فروغ (دیدار با خانواده‌های معزز شهدا)، برنامه آدینه‌ها عیدند(در روزهای جمعه هر هفته در خانه فرهنگ پرواز با مشارکت کانون کارآفرینی و مهارت‌آموزی فرهنگسرای کار) انجام پذیرفته است.
 
رییس فرهنگسرای کار اجرای برنامه مهارت‌های زندگی را یکی از برنامه‌های موفق و شاخص این فرهنگسرا دانست و گفت: برنامه مهارت‌های زندگی (خانواده پایدار) بیش از دو سال است که در این مرکز برگزار می‌شود و منجر به راه‌اندازی تشکل مردم نهاد باعنوان کانوان بانوان کارآفرین شده است. برنامه مهارت‌های زندگی قرآنی نیز با رویکرد تحکیم نهاد خانواده ذیل برنامه جشنواره تابستانی۹۵ قرار دارد. همچنین برنامه‌های نشست ادبی قلم با بیش از پنجاه اجرا، نویسنده خلاق با بیش از سی اجرا از جمله برنامه‌های پرمخاطب این مرکز است. 
 
وی ادامه داد: به منظور ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب و کتاب‌خوانی برنامه‏ برترین‌های کنکور، چراغ هدایت و کلاس اولی‌ها را برگزار کرده‌ایم. اجرای برنامه جشنواره نگین مهربانی به مناسبت دهه‎ کرامت در ذیل برنامه(رافت کریمانه) که با مشارکت خوب کانون ادبی قلم این مرکز در فضای مجازی بازتاب خوبی داشته است. همچنین اجرای برنامه کارآفرینی و مهارت‌آموزی با رویکرد اقتصاد مقاومتی در قالب برگزاری کارگاه‌های آموزشی و نشست‌های موضوعی با مشارکت کانون کار آفرینی و مهارت‌آموزی فرهنگسرای کار از جمله برنامه‌های پرمخاطب این فرهنگسرا است.
مطالب مرتبط
نظر شما