چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۸:۰۵
کد خبر: ۸۸۷۵۷
|
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۸
همزمان با چهل و هفتمین سالگرد درگذشت
همزمان با سالروز درگذشت جلال آل احمد مراسم بزرگداشت این نویسنده نامدار معاصر با یادی از سیمین دانشور بانوی ادبیات داستانی ایران با حضور شخصیت‌های فرهنگی کشور و نزدیکان این فرهیخته پنجشنبه ۱۸ شهریور ساعت ۱۶ در فرهنگسرای شفق برگزار می‌شود.
آیین بزرگداشت چهل و هفتمین سالروز درگذشت جلال‌آل احمد در تهران برگزار می‌شودبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ در آیین بزرگداشت جلال آل احمد شخصیت‌های فرهنگی چون محمد بقایی (ماکان)، رباب فضائلی، موسی فقیه حقانی، سیمین یاوری، یحیی یثربی، محمدرضا کائینی، علیرضا جعفری و محمدحسین دانایی به سخنرانی درباره زنده یاد جلال آل احمد می‌پردازند، سپس فیلم مستندی از زندگی جلال آل احمد نمایش داده می‌شود.

این برنامه به بهانه سالروز درگذشت جلال آل احمد با همکاری انجمن دوستداران سیمین و جلال در فرهنگسرای شفق برگزار می‌شود.

جلال از جمله نویسندگان ایرانی بود که از سبک و معیار مشخصی پیروی نمی‌کرد و در داستان‌هایش دغدغه‌ها و رنج‌های مردم کوچه و بازار را بازگو می‌کرد. از جمله آثار این نویسنده شهیر معاصر کشورمان می‌توان به خسی در میقات، نون و القلم، مدیر مدرسه و .... اشاره کرد.

جلال آل احمد در غروب روز هجدهم شهریورماه سال ۱۳۴۸ در اسالم گیلان درگذشت، سیمین دانشور بانوی نویسنده نیز در اسفندماه ۱۳۹۰ چشم از جهان فرو بست.

حضور مخاطبان در این برنامه آزاد است و علاقه‌مندان برای حضور می‌توانند به فرهنگسرای شفق واقع در خیابان سید جمال‌الدین اسدآبادی، خیابان ۲۱ بوستان شفق مراجعه کنند و یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۸۸۷۱۷۱۹۵ تماس بگیرند.
نظر شما