سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۲۰
کد خبر: ۸۸۸۰۲
|
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۰
آیین اختتامیه جشنواره عکاسی «... ما را می‌بیند» به همراه تجلیل از برگزیدگان این جشنواره امروز با حضور سید محسن اسدی شهردار منطقه ۵ در فرهنگسرای فردوس برگزار می‌شود.
تجلیل از برگزیدگان جشنواره عکاسی «... ما را می‌بیند» در فرهنگسرای فردوسبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، جشنواره عکاسی «... ما را می‌بیند» از یکم تا ۳۱ مردادماه با موضوعاتی همچون ترافیک، زندگی شهری، کار، آسمان آبی و زمین پاک برگزار شد.
 
پس از پایان مهلت ارسال آثار، ۳۴۷ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که از این تعداد ۱۸۱ اثر واجد شرایط در اختیار داوران قرار گرفت و پس از بررسی ۶۹ اثر به مرحله نهایی راه یافت و در نهایت ۳۵ اثر به عنوان برگزیده انتخاب شدند.

آثار برگزیده جشنواره عکاسی «... ما را می‌بیند» از دهم شهریورماه در نگارخانه پردیسان فرهنگسرای فردوس به نمایش گذاشته شده است که امروز سه‌شنبه ۱۶ شهریورماه ضمن برگزاری آیین اختتامیه از نفرات اول تا سوم این جشنواره به اهدای جوایزی نفیس تجلیل خواهد شد. همچنین تا نفر دهم لوح تقدیر و به تمامی برگزیدگان نیز گواهی حضور در جشنواره اهدا می‌شود.
 
علی کاکوان دبیر برگزاری جشنواره عکاسی «... ما را می‌بیند» پیرامون اثر خود در این نمایشگاه گفت: این عکس یکی از آثار منتخب همایش و مسابقه سالانه‌ای تحت عنوان world-bike/bike-world در شهر st.gallen کشور سوییس است که موفق به دریافت جایزه نقدی و لوح تقدیر این جشنواره در سال ۲۰۱۳ میلادی شده است.
 
وی افزود: این اثر در منطقه شلوغ و پر رفت و آمد stad lounge(red carpet) اطراف بانک بزرگ و مشهوری به نام raiffeisen از دوچرخه‌ای که در محل مخصوص دوچرخه و موتور پارک شده، گرفته شده و تداعی کننده فرهنگ استفاده از دوچرخه در کار و فعالیت اقتصادی و زندگی روزمره است.

کاکوان ادامه داد: زاویه خاص این عکس اولیه جرقه برگزاری مسابقه و جشنواره‌ای با رویکردی خاص که آن هم عکاسی از بالا بود را در ذهن‌مان ایجاد کرد تا با این رویکرد به نکته‌ای بسیار مهم در روزمرگی انسان‌ها و آن هم حضور خداوند متعال  در لحظه لحظه زندگی بود، توجه بیشتری شود و در نهایت با حمایت‌های معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 5 تهران با برگزاری این جشنواره به نتیجه نشست.
نظر شما