جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۶:۰۵
کد خبر: ۸۸۸۰۵
|
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۱
نمایشگاهی با عنوان «شاخه‌ها» کاری تلفیقی از تصویرسازی و عکاسی از شبنم زند میهمان نگارخانه مریم است.
تفاوت در نگریستن را در نمایشگاه «شاخه‌ها» تجربه کنید/// منتظر عکسبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، نمایشگاه فرتورنگاری «شاخه‌ها» آثار شبنم زند در نگارخانه مریم دایر است.

«شاخه‌ها» دومین نمایشگاه فرتور نگاری از شبنم زند است که پیش از این اولین نمایشگاه فرتورنگاری «سیم‌شاخه‌ها» سال گذشته در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد.

زند درباره تکنیک فرتور نگاری بیان کرد: این فن تلفیقی بین هنر عکاسی و تصویرسازی است و واژه «فرتور» نیز به معنی عکس در زبان فارسی است. در واقع این فن یک نگاه تازه از شی یا سوژه‌ای که چشم یا دوربین آن را نگاه ‌می‌کند، نشان می‌دهد. 

وی با اشاره به عنوان  این نمایشگاه یعنی «شاخه‌ها»‌ گفت: این نمایشگاه یک مجموعه سه‌گانه است. عنوان اولین نمایشگاه فرتورنگاری «سیم شاخه‌ها» بود که از دکل‌های برق و سیم‌هایی که تقریبا به درخت تشبیه شده بودند را نشان می‌داد. درخت‌هایی که منبع تغذیه هستند و ما از آن تغذیه می‌کنیم. عنوان نمایشگاه دوم نیز «شاخه‌ها» است که دیگر در آن خبری از سیم‌ها نیست. نمایشگاه سوم هم با نام «ها» برگزار می‌شود. «ها» شامل تکه‌هایی از چیزهایی مختلف خواهد بود.
 
شبنم زند که دانشجوی کارشناسی ارشد رشته معماری درباره جرقه شکل‌گیری این نوع از عکاسی توضیح داد: هنگامی که برای پروژه پایان‌نامه‌ام به روستایی رفته بودم، متوجه سیم‌های برقی شدم که تقریبا اضافی می‌آمد و فضای آن‌جا را به نوعی نازیبا کرده بود. اما با تغییر نگاهم از آن عکاسی کردم و متوجه شدم که می‌توان آن‌ها را طور دیگری هم دید.
  
علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند به نگارخانه مریم واقع در بوستان مریم، کریمخان، نبش ویلای شمالی مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۸۸۹۲۲۱۲۱ تماس بگیرند. 

نظر شما