جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۰۸:۱۰
کد خبر: ۸۸۸۲۳
|
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۳
خانه فرهنگ میعاد برگزار می‌کند:
دومین برنامه «روز فرهنگ» به منظور تجلیل از نخبگان، برجستگان، پیش‌کسوتان عرصه فرهنگی در فرهنگسرای مهر برگزار می‌شود.
تجلیل از نخبه‌های منطقه ۱۹ در روز فرهنگبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ تجلیل از فرهیختگان حوزه فرهنگ یکی از برنامه‌هایی است که منطقه ۱۹ در ادامه ویژه‌برنامه‌های جشنواره تابستانی برگزار می‌کند.

سعید رنجبریان، مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۹، با اعلام این خبر گفت: تکریم از نخبگان، برجستگان، نویسندگان، پیش‌کسوتان، عالمان و فرهیختگان و تلاشگران عرصه فرهنگی برای سرآمدی و سربلندی میهن اسلامی، از طریق قدردانی و ارج نهادن بر مقام والای این تلاشگران بایستی موردتوجه خاص قرار گیرد و همان‌طور که می‌دانیم، برگزاری مراسم تجلیل از آنان کافی نیست و علاوه بر آن باید در این زمینه دسته‌بندی و طبقه‌بندی خاصی صورت بگیرد که فرهیخته فرهنگی همیشه شاداب و پویا بماند و دچار رخوت فرهنگی نشود.

وی افزود: فرهنگسرای مهر بر آن است تا با اجرای طرح «روز فرهنگ» گامی برای تکریم از خانواده فرهنگ بردارد. امیدوارم که این برنامه بتواند قدمی هرچند کوچک برای شناسایی، معرفی و قدردانی از خادمان، تلاشگران، استادان، پژوهشگران، نویسندگان و نوآوران برتر فرهنگی در سطح شهر تهران باشد.

رنجبریان با اشاره به اهداف اجرای طرح «روز فرهنگ» گفت: حمایت از افراد نوآور، خلاق در عرصه فرهنگ، بسترسازی و کاربردی کردن نتایج حاصل از تلاش خادمان فرهنگ در سطح شهر تهران، فراهم کردن زمینه و امکان مشارکت تمام دست‌اندرکاران حوزه فرهنگ شهر گوشه‌ای از اهداف گسترده‌ای است که برای اجرای این طرح در نظر داریم.

در «روز فرهنگ» برگزیدگان المپیادهای علمی، دارندگان رتبه‌های برتر آزمون‌های سراسری مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا، مخترعان و مکتشفان، برترین‌های مسابقات علوم قرآنی، شخصیت‌های برجسته علمی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور، آفرینندگان آثار بدیع و ارزنده‌ای ادبی و هنری، مدرسان و محققان علوم انسانی حوزوی، فعالان قرآنی، دینی و نخبگان فعال در حوزه و دانشگاه، کانون‌های فرهنگی مساجد و بسیج تجلیل می‌شوند.

 به گفته رنجبریان دومین برنامه تجلیل از نخبه فرهنگی به نویسنده حوزه کودک و نوجوان، کبری هاشمی اختصاص دارد.

کبری هاشمی ۴۵ ساله، ساکن خانی‌آباد نو در منطقه ۱۹ است. ایشان نزدیک به ۲۰ سال از عمر خویش را صرف نویسندگی در حوزه کودک کرده است. 

این عضو انجمن نویسندگان کودک و نوجوان تا کنون بیش از بیست عنوان کتاب در موضوعات شعر، داستان و نمایشنامه تألیف کرده است.

نخستین اثر ایشان کتاب «پنج نمایشنامه» در سال ۱۳۷۸ بوده است.

این برنامه روز چهارشنبه ۱۷ شهریور، ساعت ۱۷ در سالن کتابخانه مهر برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان برایکسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره تلفن: ۵۵۰۳۳۹۰۰ بگیرند. 
نظر شما