شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۱:۰۵
کد خبر: ۸۸۸۲۵
|
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۳
گفت‌وگو با رئیس فرهنگسرای تهرانسر درباره جشنواره تابستانی
مدیر فرهنگی هنری منطقه ۲۱ به تشریح برنامه‌های این منطقه در جشنواره تابستانی پرداخت.
برنامه شاخص منطقه ۲۱ نخستین جشنواره «فرهنگ، هنر و صنعت» استبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، سید احمد موسوی، مدیر فرهنگی هنری منطقه ۲۱ و رئیس فرهنگسرای تهرانسر به تشریح برنامه‌های این منطقه در حوزه «جشنواره تابستانی» پرداخت و گفت: منطقه ۲۱ امسال در فصل تابستان با برگزاری بیش از ۵۰ عنوان برنامه‌ متنوع و مختلف سعی دارد برای اوقات فراغت خانواده‌های محترم برنامه داشته باشد. از مهم‌ترین این برنامه‌ها می‌توان به «آدینه‌ها عیدند» اشاره کرد که بعدازظهر جمعه‌ها در بوستان مریم توسط خانه فرهنگ نور و دانش اجرا می‌شود. این برنامه شامل مسابقات ورزشی، کارگاه‌های مختلف و نمایش میدانی است و استقبال خوبی از آن صورت می‌گیرد.

وی افزود: برنامه‌ای به نام «هفت شهر فیروزه‌ای» داریم که به برگزاری اردوهای گردشگری در شهر تهران می‌پردازد. برنامه دیگری به نام روز فرهنگ داریم که در آن از فرهیختگان منطقه تجلیل می‌شود. مراکز فرهنگی هنری منطقه ۲۱ شامل خانه فرهنگ تهرانسر، خانه فرهنگ نور و دانش، خانه فرهنگ وردآورد، کتابخانه مسجد النبی (ص)، کتابخانه حزین لاهیجی و کتابخانه استاد معین آماده خدمات‌رسانی به شهروندان محترم هستند. 

موسوی با اشاره به حضور کارخانه‌های صنعتی متعدد در منطقه ۲۱ گفت: با عنایت به فرمایش‌های مقام معظم رهبری، بحث خانواده پایدار را با مشارکت کارخانه‌های منطقه از جمله ایران‌خودرو، پارس‌خودرو و سایپا برگزار می‌کنیم و برای کارکنان این کارخانه‌ها کارگاه‌های آموزشی برپا شده است. خانواده و ایجاد نظم و قانون، شیوه‌های حل اختلاف، اقتصاد خانواده و موضوعات دیگر در این کارگاه‌ها مطرح می‌شود. 

رئیس فرهنگسرای تهرانسر ادامه داد: برنامه شاخص منطقه ۲۱ نخستین جشنواره «فرهنگ، هنر و صنعت» است که به شناسایی استعدادهای صنعت گران منطقه اختصاص دارد و از ابتدای مرداد ماه آغاز شده و در پایان شهریور ماه با برگزاری نمایشگاهی از برگزیده آثار رسیده به جشنواره به پایان می‌رسد. فرهنگسرای تهرانسر آمادگی دارد که شهروندان منطقه ۲۱ به‌ویژه جوانان و نوجوانان به مراکز فرهنگی هنری منطقه مراجعه کنند و ایده‌های نوی خودشان را به اجرا برسانند. 

وی با بیان اینکه جشنواره تابستانی کار جهادی‌ای بود که قله فعالیت‌های فرهنگی هنری مورد نیاز خانواده‌ها را به منصه ظهور رساند، عنوان کرد: جشنواره تابستانی بعد از سال‌ها برگزار می‌شد و انسجام بیشتری نسبت به سال‌های قبل داشت. این انسجام باعث می‌شود سال بعد بهتر اجرا شود. همین که از توانمندی‌های داخلی سازمان استفاده شده، اتفاق خوبی است. 

موسوی اضافه کرد: البته می‌توان در جشنواره تابستانی کارهای فرهنگی قله‌ای بهتری انجام داد. از الان باید برای سال آینده برنامه‌ریزی کنیم تا بتوانیم با استفاده از تجربه امسال اشکالات را رفع کنیم و انتظارات شهردار محترم تهران را برآورده کنیم.

مطالب مرتبط
نظر شما