جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۱۹
کد خبر: ۸۸۹۳۸
|
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۰
جشنواره موسیقی آوای همبستگی برگزار می‌شود؛
جشنواره موسیقی «آوای همبستگی» با هدف توجه به موسیقی‌های حماسیِ بومی و آشنایی شهروندان با موسیقی فولکلور سایر نواحی ایران، در چهار منطقه تهران به مدت چهار روز برگزار می‌شود.
طنین آوای همبستگی اقوام ایرانی در پایتختبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، بهنام خادم، مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۱ و دبیر جشنواره «آوای همبستگی»، محتوای این برنامه را چنین شرح داد: نواحی مختلفی از ایران اسلامی عزیز از دیرباز حماسه‌هایی تاریخی برای حفظ استقلال و حرمت ایران خلق کرده‌اند. 
 
وی افزود: این حماسه‌ها با تبدیل شدن به آثار هنری همچون موسیقی است که تا کنون در ذهن و جان مردم ماندگار شده‌اند. جنبش‌های میرزا کوچک خان جنگلی، ستارخان و باقرخان و رئیسعلی دلواری از جمله این تلاش‌ها برای حفظ امنیت، آزادی و استقلال کشور بوده‌اند که با سروده‌های موسیقایی در بین مردم جاودان شده‌اند. فرهنگسرای رازی نیز به منظور حمایت بیشتر از موسیقی فولکلور به ویژه موسیقی حماسی، در جشنواره‌ای گروه‌های موسیقی برجسته‌ای از نواحی مختلف ایران را گردهم آورده، تا شهروندان تهرانی نیز با این هنر اصیل و سنتی ایران بیشتر آشنا شوند.
 
این جشنواره، از ۲۵ تا ۲۸ شهریور همزمان با دو عید فرخنده قربان و غدیر هر روز از ساعت ۱۸ چهار گروه «مهرآیین»، «سرو»، «می‌شو» و «کادوسیان» به ترتیب از چهار استان همدان، خراسان (شرق خراسان)، آذربایجان و گیلان به طور همزمان در فرهنگسرای رازی (منطقه ۱۱)، فرهنگسرای ابن سینا (منطقه ۲)، فرهنگسرای فردوس (منطقه ۵) و فرهنگسرای امید (منطقه ۱۳) به اجرای موسیقی بومی_محلی خود خواهند پرداخت. 
 
همچنین در مراسم اختتامیه که ۲۸ شهریور از ساعت ۱۸ تا ۲۱ در فرهنگسرای اندیشه اجرا می‌شود، از برترین گروه تقدیر خواهد شد. 


جدول اجراهای جشنواره موسیقی «آوای همبستگی»

طنین آوای همبستگی اقوام ایرانی در پایتخت
نظر شما