پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۳۰
کد خبر: ۸۹۰۸۷
|
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۴
در آیین اختتامیه «حافظان وحی» انجام می‌شود
به‌منظور ترغیب و تشویق کودکان به فراگیری آموزش‌های قرآن کریم، ۵۵۰ نفر از کودکان ۴ تا ۹ سال منطقه ۱۴ یکشنبه ۴ مهرماه در قالب مسابقه «حافظان وحی» تقدیر می‌شوند.
تقدیر از ۵۵۰ قرآن آموز خردسال دارالمؤمنین تهران
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، کاظم رحمانی مسئول کانون قرآن منطقه ۱۴ درباره برنامه «حافظان وحی» گفت: این طرح در قالب یک جدول زمانبندی طی تابستان ۹۵، بین مراکز فرهنگی منطقه ۱۴ اجرا شده است و کودکان در دو رده سنی ۴ تا ۶ و ۷ تا ۹ سال که در کلاس‌های آموزشی در دوره‌های حفظ قرآن شرکت کرده بودند، ثبت نام شدند.

وی افزود: پس از ثبت مشخصات تمامی کودکان شرکت کننده در مسابقه «حافظان وحی»، داوران مراکز منطقه، فراگیران قرآنی را بر اساس شاخصه‌هایی از جمله حسن حفظ، صوت و فصیح خوانی ارزیابی کردند که از ۵۵۰ نفر فراگیر قرآنی ۲۷ نفر در رده سنی ۴ تا ۶ سال که ۲۷ سوره و کودکان ۷ تا ۹ سال حافظ جزء ۳۰ قرآن کریم به‌صورت ویژه تجلیل می‌شوند و به همه کودکان شرکت کننده در مراسم هدیه‌ای به رسم یاد بود اهدا می‌شود.

مسئول کانون قرآن منطقه ۱۴ ادامه داد: در آیین اختتامیه مسابقه «حافظان وحی» که در مسجد قاسم ابن الحسن(ع) برگزار می‌شود از مسئولان فرهنگی مذهبی منطقه ۱۴ و روسای فرهنگسراهای تهران برای حضور در این برنامه دعوت‌شده است.

وی افزود: در آیین اختتامیه این مسابقه، پس از قرائت قرآن توسط ابوالفضل امیری حافظ و نخبه قرآنی، مهدی علیزاده (عموقرآنی) اجرای برنامه را به عهده دارد و پس از ارائه گزارش فرآیند اجرای مسابقه توسط ملوک سیدآبادی مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۴ و رئیس فرهنگسرای اخلاق، مسابقات فرهنگی - قرآنی نیز در مراسم اجرا می‌شود و به برگزیدگان جوایزی اهدا می‌شود و در پایان این مراسم، برگزیدگان جوایز خود را دریافت می‌کنند.

این برنامه در مسجد قاسم ابن الحسن (ع) واقع در تقاطع بزرگراه شهید محلاتی و امام علی (ع) برگزار می‌شود.
نظر شما