پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۰:۳۲
کد خبر: ۸۹۱۰۷
|
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۷
مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۸ برنامه‌های ویژه و متنوعی را در هفته دفاع مقدس برگزار می‌کند.
ویژه برنامه‌های مراکز فرهنگی هنری منطقه ۸ در هفته دفاع مقدسبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، این ویژه برنامه‌ها با هدف تکریم و زنده نگه داشتن یاد و نام شهدای هشت سال دفاع مقدس و نشر و تعمیق شناخت شهروندان از فرهنگ ایثار و شهادت به‌ویژه نسل جوان و نوجوان در هفته دفاع برگزار می‌شود.

مدیر مراکز فرهنگی- هنری منطقه ۸، ضمن اعلام ویژه برنامه‌های هفته دفاع مقدس گفت: هدف، گسترش فرهنگ دفاع مقدس و تبدیل مزار شهدا به یک پاتوق فرهنگی است.

ناصر امین‌زاده، هفته دفاع مقدس را بهانه‌ای برای پرداختن به فرهنگ ایثار و شهادت دانست و افزود: بر اساس منویات مقام معظم رهبری با  اجرای طرح‌هایی با موضوع دفاع مقدس می‌کوشیم تا فرهنگ مقاومت را ترویج دهیم و به گسترش و تعمیق این فرهنگ در بین آحاد جامعه کمک کنیم.

مدیر مراکز فرهنگی- هنری منطقه۸، به ویژه برنامه‌های هفته دفاع مقدس اشاره و بیان کرد: «با قدوسیان» که به تکریم شهدای گمنام می‌پردازد، یکی از این برنامه‌هاست. این برنامه، روز پنج شنبه اول مهرماه در بوستان فدک و با غبارروبی مزار شهدای گمنام آغاز می‌شود. پس از آن شرکت‌کنندگان با  انوبوس به سمت محل برگزاری برنامه اصلی در بهشت زهرا حرکت می‌کنند.

امین‌زاده، «چهل چراغ» را یکی دیگر از ویژه برنامه‌های هفته دفاع مقدس شمرد و گفت: تبدیل مزار شهدا به پاتوق فرهنگی، یکی از سیاست‌های ماست.  این برنامه در نظر دارد راهکارهای عملی ارائه دهد که چگونه می‌توان این مکان‌های مطهر را به کانون توجه جوانان تبدیل کرد. به این منظور، فرهنگسرای گلستان با هماهنگی بسیج و مساجد منطقه قرار است، برنامه «چهل چراغ» را، دوم مهرماه  در کنار مزار شهدای گمنام منطقه یعنی در بوستان فدک تدارک ببیند.

او با اشاره به برنامه «ضیافت ستارگان» گفت: قرار است در طرح تکریم از شهدای محلات شهر تهران و مدافعان حرم، مراکز فرهنگی هنری منطقه 8،  پنج شهید با ویژگی‌های خاص که کوچه یا خیابانی در آن منطقه به نام آنها نام‌گذاری شده است را شناسایی و برای ۳ شهید در همان کوچه یا خیابان مراسم تجلیل برگزار کنند. همچنین،  چهارم مهر قرار است دو شب را در دو مسجد از مساجد محل، ضمن تجلیل از خانواده شهید، به قرائت و بحث درباره وصیت نامه شهید مورد نظر به عنوان منشور معنوی انقلاب اسلامی پرداخته شود.

امین‌زاده، «راویان شیدایی» را یکی دیگر از ویژه برنامه‌های دفاع مقدس دانست و افزود: ثبت تاریخ شفاهی فرهنگ مقاوم، که به شرح و شناسایی وقایع، رویدادها، و حوادث تاریخ بر اساس دیده‌ها و شنیده‌های رزمندگان می‌پردازد، نوشتن داستان بر اساس این خاطرات شفای ثبت شده، ساخت فیلم مشتند و برگزاری بزرگداشت و همایش در تجلیل از مقام شهدای هشت سال دفاع مقدس از جمله برنامه‌هایی است که در قالب «راویان شیدایی» دنبال می‌شود.

شهروندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به واحد فرهنگی فرهنگسرای گلستان مراجعه کنند و یا با تلفن ۷۷۸۱۵۱۷۳ تماس بگیرند.
نظر شما