جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۶:۵۴
کد خبر: ۸۹۱۱۲
|
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۵
«جشن موسیقی و اندیشه» یکشنبه ۴ مهر، با بزرگداشت شاهین فرهت، موسیقی‌دان و استاد پیشکسوت در فرهنگسرای اندیشه برگزار می‌شود
تجلیل از شاهین فرهت در فرهنگسرای اندیشهبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، «جشن موسیقی و اندیشه» یکشنبه ۴ مهر، با بزرگداشت شاهین فرهت، موسیقی‌دان و استاد پیشکسوت، همراه با تجلیل از هنرمندان ملی ایران، از ساعت ١٨:٣٠ در آمفی تئاتر فرهنگسرای اندیشه با حضور جمع بزرگی از هنرمندان، متفکران، نویسندگان و ... برگزار می‌شود.

در «جشن موسیقی و اندیشه» که پنجمین شب از شب‌های علوم انسانی به شمار می‌رود، همراه با بزرگداشت شاهین فرهت خالق سمفونی‌های دماوند، خیام، خلیج فارس، امام رضا(ع)، پیامبر اعظم(ص) و ... به پاس ۶۰ سال فعالیت هنری، از چهار هنرمند ملی ایران شامل اساتید: لوریس چکناواریان، علی‌اصغر بیانی، مجید کیانی و میرعلیرضا میرعلینقی که عمر خود را صرف پاسداشت موسیقی اصیل و فعالیت‌های علمی در این عرصه کرده‌اند، تجلیل خواهد شد.

غلامرضا اعوانی، سیدعبدالله انوار، محمدعلی بهمنی، کیوان ساکت، نادر مشایخی، هوشنگ جاوید، رضا مهدوی، حمیدرضا اردلان، شهین اعوانی، فریدون صدیقی، علیرضا ذاکری، مصطفی رحماندوست، مهدی محسنیان راد، سجاد نوروزی، هله پتگر، منوچهر آشتیانی، امیرمهیار تفرشی‌پور و سیدمجید کمالی در این مراسم حضور خواهند یافت.

علاوه بر پنج جایزه ویژه بزرگداشت استاد فرهت و پاسداشت هنرمندان ملی ایران، پنج تندیس و جایزه نیز به پنج موسیقی دان و پژوهشگر برجسته این عرصه اهدا خواهد شد و مجموعاً در این جشن از ١٠ موسیقی‌دان و استاد تقدیر می‌شود. مجری این جشن امیرحسین مدرس است.

شب‌های علوم انسانی که از دهم خرداد ١٣٩٤ به همت مجله «عصر اندیشه» و با مشارکت «فرهنگسرای اندیشه» برگزار شده است، در طول ٤ برنامه خود میزبان اندیشمندان داخلی و خارجی بسیاری از جمله پرفسور پیردورتیگیه، کریم مجتهدی، سیدیحیی یثربی، پرفسور الکساندر دوگین، مهدی گلشنی، کیومرث منشی‌زاده، منوچهر آشتیانی، پرفسور کریستین یحیی بونو، عبدالحسین خسروپناه و... بوده است.

علاقه‌مندان برای حضور در  جشن موسیقی و اندیشه روز یک شنبه چهار مهرماه ساعت ۱۸: ۳۰ می‌توانند به آمفی تئاتر فرهنگسرای اندیشه واقع در خیابان شریعتی، نرسیده به پل سیدخندان، بوستان اندیشه مراجعه کنند و ورود برای عموم علاقه‌مندان آزاد است.
نظر شما