جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۳۳
کد خبر: ۸۹۱۵۶
|
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۲
به مناسبت فرا رسیدن روز خانواده و تکریم سالمندان و اجرای طرح بوسه‌های آسمانی، حضرت آیت الله العظمی علوی گرگانی مدظله العالی درباره این موضوع پیامی فرستاده‌اند.
به گزارش  رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، همزمان با بیست و پنجم ذی‌الحجه که در تقویم جمهوری اسلامی ایران به نام «روز خانواده و تکریم بازنشستگان» نامگذاری شده است، سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در راستای مأموریت و وظیفه ذاتی‌اش، در روزهای ۵ و ۶ مهر ماه برنامه «بوسه‌های آسمانی» را با هدف ترویج فرهنگ تکریم والدین برگزار می‌کند و طی آن بناست مردم را به بوسه زدن مهربانانه بر دستان پدر و مادر ترغیب کند. 
  
در همین راستا حضرت آیت الله العظمی علوی گرگانی مدالظله العالی طی پیامی در مورد خانواده و تکریم آن فرمودند: «تکریم والدین بیانگر شخصیت فرزند و شکرگزاری او از زحمات آنهاست. احترام به پدر و مادر و بزرگترها نوعی آموزش علمی به فرزندان خودمان است تا آنها نیز در پیری دستگیر ما باشند.
خانواده بهترین بنیاد اجتماعی در همه اعصار است و احترام به پدر و مادر توسط فرزندان به نوعی احترام به بنیاد خانواده و شکرگزاری از آرامشی است که در سایه آنها به وجود آمده است.
تکریم بزرگترها دستور قرآن و پیامبر (ص) و علامت ایمان است. برای استحکام خانواده هرکاری که انجام گیرد باز هم کم است. خانواده طبق فرموده قرآن بهترین آزمون است»
  
در طرح «بوسه‌های آسمانی» که با هدف تکریم خانواده برپا می‌شود، شهروندان تهرانی می‌توانند تصویر بوسیدن دست پدر و مادرشان را به ربات تلگرامی طرح به نشانی @boosehabot بفرستند و از جوایز نفیس بهره‌مند شوند. 

مطالب مرتبط
نظر شما