پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۲۴
کد خبر: ۸۹۱۶۴
|
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۹
بیژن پورمند مدیر فرهنگی هنری منطقه ۵ و رییس فرهنگسرای فردوس در تشریح برنامه‌های فصل پاییز از برگزاری ۱۰۰ عنوان برنامه با ۳۳۷ اجرا در فصل پاییز خبر داد.
برگزاری ۹۰ عنوان برنامه با ۲۸۰ اجرا در فصل پاییزبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، پورمند با اشاره به همزمانی آغاز برنامه‌های فصل پاییز با هفته دفاع مقدس اظهار داشت: ویژه‌برنامه‌های متنوع فرهنگی هنری با شعار «خرمشهرها در پیش است» به مناسبت هفته دفاع مقدس و گرامیداشت مقام شامخ شهدای گران‌قدر در حال اجرا است.

وی افزود: برپایی نمایشگاه‌های عکس یاد یاران و نقاشی گروهی باران عشق با محوریت دفاع مقدس، برپایی پاتوق فرهنگی «چهل چراغ شهدا» در کنار مزار شهدای گمنام مقبره الشهداء کوهسار، ضیافت ستارگان به منظور تکریم مقام شامخ شهیدان علی و حسن کرباسیان، نمایش آثار جدید سینمایی دفاع مقدس همچون چ، شیار ۱۴۳ و بوسیدن روی ماه در برنامه نگاه نقره‌ای از جمله برنامه‌های در حال اجرا به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس است.
 
وی در ادامه با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم و ایام سوگواری سید و سالار شهیدان گفت: همزمان با ماه محرم‌الحرام ویژه‌برنامه‌هایی را با هدف ترویج فرهنگ عاشورایی میان شهروندان به ویژه نوجوانان و جوانان برگزار خواهیم کرد.

مدیر فرهنگی هنری منطقه ۵ ادامه داد: برپایی مجالس تعزیه‌خوانی، محافل معنوی قرائت زیارت پرفیض عاشورا در برنامه روضه عشق و بر بال ملائک، آشنایی کودکان با فرهنگ عاشورا و قیام امام حسین (ع) در کودکان عاشورایی، شب شعر عاشورایی، نقل واقعه، روضه رضوان، آدینه‌ها در سوگ و ... از برنامه‌های مراکز فرهنگی هنری منطقه ۵ در ماه محرم است.
 
پورمند خاطرنشان کرد: همچنین بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده و با توجه به نیاز مخاطبان، همزمان با فصل پاییز برنامه‌های متنوع هنری (در قالب نمایشگاه و بازارچه)، ادبی (شعر و ترانه، شعرانه، مثنوی خوانی، حافظ خوانی، قندونمک، نقل نقل، هفت ترانه، ققنوس، سپهر ادب و...)، نشست‌های کتابخوانی و کارگاه‌های آموزش نویسندگی (با هم بخوانیم، کاغذ سفید، کتاب بر بالین، زیر گنبد کبود و ...)، کارگاه‌های تغذیه سالم و سبک زندگی (در مسیر تندرستی، ساحل آرامش، زندگی موفق، کاشانه مهر و ...)، اکران و نقد و بررسی فیلم در برنامه سکانس، اجرای نمایش‌های کودک، برنامه‌های دینی و مذهبی و تورهای گردشگری برگزار خواهد شد.

رئیس فرهنگسرای فردوس در ادامه ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های این منطقه در فصل تابستان اظهار داشت: مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۵ همزمان با فصل تابستان برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری را در قالب جشنواره تابستانی ۹۵ به منظور تحقق شعار جشنواره مبنی بر «زندگی بانشاط» برگزار کرده است. همزمان با فصل تابستان ۱۱۰ عنوان برنامه با ۳۷۸ اجرا برگزار شد و بالغ بر ۳۰۰ هزار شهروند را میزبانی کردیم.
 
وی با اشاره به رشد برنامه‌ها و مخاطبان برنامه‌های قرآنی و معارف اسلامی بیان کرد: برگزاری سلسله محافل معنوی تلاوت قرآن کریم با عنوان «دوشنبه‌های قرآنی» در مسجد الله اکباتان،  برنامه هفتگی قرائت زیارت پرفیض عاشورا در (روضه عشق، بر بال ملائک و سیر و سلوک)، ویژه‌برنامه مهربانو (در هفته حجاب و عفاف)، بر مدار ولایت، حرف‌های فیروزه‌ای (تفسیر آموزه‌های علامه جعفری)، شهر نماز، سوگ صادق، تفسیر موضوعی قرآن کریم، کارگاه‌های آشنایی با علوم قرآنی و مفاهیم احادیث، کلاس‌های حفظ موضوعی قرآن، آموزش روخوانی، روان‌خوانی، فصیح‌خوانی، تجوید از جمله فعالیت‌های قرآنی و معارف اسلامی این منطقه است.

پورمند گفت: «تعامل و همکاری هدفمند با هنرمندان و فرهیختگان متعهد و بهره‌گیری از توان و تخصص آنان در پیشبرد مامویت‌ها و وظایف» از جمله محورهای اصلی برنامه‌ای سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران است بنابراین با توجه به این مهم برگزاری برنامه‌های نکوداشت مقام مفاخر و نخبگان فرهنگی، هنری، علمی و ... کشورمان همواره در دستور کار است که در این راستا برنامه‌های تجلیل از نخبگان با عنوان طلوع ماندگار (تجلیل مقام اخلاقی و علمی دکتر معتمد نژاد پدر علوم ارتباطات، تجلیل از مقام علمی آیت الله دین پرور پژوهشگر نهج‌البلاغه)، تجلیل از محمد عظیمی شاعر برجسته آیینی در برنامه دریچه عشق، تجلیل از خبرنگاران با عنوان سفیران آگاهی به مناسبت روز خبرنگار و سلسله برنامه‌های آینه فرهنگ نیز برگزار شده است.
 
وی گفت: همچنین همزمان با جشنواره تابستانی ۹۵ دوره‌های آموزشی با هدف مهارت‌آموزی و غنی‌سازی اوقات فراغت شهروندان با حضور اساتید و مربیان مجرب و نگاهی نو در رشته‌های علوم قرآنی و معارف اسلامی، زبان انگلیسی، علوم رایانه، باشگاه ورزشی، هنرهای تجسمی، صناعی، سنتی و خانگی، دوره‌های علمی، دوره‌های ویژه کودکان، ادبی و نمایشی، مشاوره فردی و خانواده، آموزش  نمایشی، خانگی، موسیقی، مجری‌گری، بازیگری تئاتر، عکاسی، مهدکودک و پیش‌دبستان، خانه اسباب یازی رویای آبی و فوریت‌های پزشکی با همکاری انجمن پرستاری ایران برگزار شد.

رییس فرهنگسرای فردوس در پایان با اشاره به شعار تحول‌آفرین «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» و تحقق الزامات فرهنگی شعار سال که در شعار سازمان با عنوان «تهران، تکریم زندگی» جلوه‌گر شده است، اضافه کرد: با توجه به نقشه راه سازمان در پاییز سال ۹۵ مجموعه برنامه‌های متنوعی را ذیل اهداف ۱۸ گانه و موضوعات محوری آن پیش‌بینی کرده‌ایم که امید است حضور و بهره‌مندی بیش از پیش شهروندان و استفاده از خدمات و ظرفیت‌های مراکز فرهنگی هنری منطقه را شاهد باشیم.
نظر شما