جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۰۸:۱۷
کد خبر: ۸۹۲۰۳
|
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۹
تکریم از خانواده های معظم شهدای مدافع حرم و دفاع مقدس روز پنجشنبه ۸ مهرماه در گلزار شهدای بهشت زهرا(س) برگزار می‌شود.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، محمد سعادت رییس فرهنگسرای رضوان از برگزاری آیین تکریم از ۴۰ خانواده شهدای مدافع حرم خبر داد و گفت: همزمان با اختتامیه نمایشگاه چهل چراغ خانواده شهدایی که در این نمایشگاه زندگینامه، عکس و فایل صوتی آنان به نمایش گذارده شده است تکریم می‌شوند.
 
وی افزود: در این مراسم قرائت دعای کمیل با نوای حاج ناصر آئینی، با حضور حجت الاسلام حسن ناصری‌پور معاون فرهنگی هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و با همراهی خانواده معظم شهدا در جوار مزار مطهر شهدای گمنام نیز برگزار می‌شود.
 
سعادت ادامه داد: همانگونه که رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در افتتاحیه نماشگاه بزرگ چهل چراغ گفتند؛ این فضای نورانی که عطرآگین به حضور شهیدان است، باعث می‌شود که مردم به خصوص نوجوانان به آن مراجعه کنند و با فرهنگ شهید و شهادت و حماسه‌هایی که برجای گذاشتند، بیشترآشنا شوند. و امروزه همه عزت و سربلندی در تمامی محافل داخلی و خارجی و حتی در مذاکرات سیاسی را مدیون این شهدای عزیز هستیم. دلیل آنکه امروزکسی جرئت چپ نگاه کردن به ما را ندارد، دفاع جانانه‌ای است که هشت سال مردم ما به دشمن نشان دادند. شهیدانمان کسانی هستند که همه نسل‌های ما تا قیامت مدیون آنان هستند و هرقدر از ایشان بگوییم، باز هم کم گفته‌ایم.

در مراسم تکریم خانواده شهدا که روز پنجشنبه ۸ مهرماه ۹۵ از ساعت ۱۸ برگزار می‌شود، عکس‌های نقاشی شده شهیدان همراه با فایل صوتی زندگی نامه ۴۰ شهید همراه با هدایایی به خانواده این شهدا اهدا می‌شود و یک عکس نقاشی شده شهید نیز به مسجد محل زندگی خانواده اهدا می‌شود.

نمایشگاه یادمان «چهل چراغ» شامل (فایل صوتی، خاطرات و زندگینامه چهل شهید والامقام)، نمایشگاه کتاب و محصولات فرهنگی، ادوات و تجهیزات نظامی، ویزیت رایگان پزشک، ایستگاه کودک و نوجوان، گفتمان دینی، اکرام و محسنین، رادیو رضوان، اهدای خط نوشته، کارگاه‌ هنری «خرمشهرها درپیش است»، نمایش خیابانی و ... از یکم مهر بر پا و تا هشتم مهرماه از درگلزارمطهر شهدای گمنام در معرض بازدید عموم شهروندان قراردارد.

علاقمندان برای دریافت اطلاعات بیشتر درخصوص برنامه‌های فرهنگسرای رضوان می‌توانند با شماره تلفن: ۵۵۲۰۲۲۱۸ تماس بگیرند.
نظر شما