پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۲۹
کد خبر: ۸۹۲۴۱
|
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۸
آیین رونمایی از کتاب «معمار محبت» با محوریت شخصیت شهید حسن شاطری چهارشنبه ۷ مهر با حضور جمعی از سرداران جهادگر ایرانی، لبنانی و فلسطینی در فرهنگسرای شفق برگزار شد.
کتاب معمار محبت با محوریت شخصیت شهید حسن شاطری در شفق رونمایی شدبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ در ابتدای آیین رونمایی از کتاب «معمار محبت» حجت الاسلام روح الله حسینیان مدیر مرکز اسناد انقلاب اسلامی گفت: شهید شاطری از جنس کویر بود. او مردی استوار، توفان دیده و سیل‌ها چشیده اما پایدار در مقابل همه سختی‌ها بود. شاطری مردی بود که مرزهای زمان و مکان را در نوردیده بود و بر تارکش افتخار مبارزه همواره می‌درخشید. او از سن نوجوانی در زمان حاکمیت رژیم پهلوی پا به عرصه مبارزه نهاد و چون انقلاب به پیروزی رسید در جهاد سازندگی شرکت کرد و چون جنگ تحمیلی آغاز شد ۸ سال تمام با جان و همه وجودش از این سرزمین مقدس دفاع کرد. 

وی افزود: وقتی جنگ به پایان رسید او وظیفه خود را فراموش نکرد. در افغانستان، لبنان و... مرزهای زمینی را درنوردید. هرگز نگفت سرزمین من فلان نقطه است بلکه جهان اسلام را وطن خود می‌دانست. نگاه شهید شاطری به انقلاب نگاه نشستن بر سر سفره نبود. شهید شاطری انقلاب را یک مجری می‌دانست که انسان‌ها را از گمراهی به نور هدایت دعوت می‌کرد. 
 
مدیر مرکز اسناد انقلاب اسلامی در ادامه گفت: او خود را مدیون انقلاب می‌دانست نه طلبکار به همین خاطر هم خدا بهترین پاداش را به او داد؛ شهادت. 
  
در ادامه این مراسم سردار احمدی مقدم فرمانده پیشین نیروی انتظامی تهران بزرگ گفت: سال ۶۱ که فرمانده سپاه سردشت شدم با این شهید آشنا شدم و تا زمان شهادتش متناوبا با هم همکاری داشتیم؛ چه تا پایان جنگ در قرارگاه حمزه، چه زمانی که در قرارگاه بسیج تهران بودیم و چه اوایل فرماندهی من در نیروی انتظامی. قرار بود شهید شاطری معاون بخش مهندسی نیروی انتظامی تهران شود. 
  
وی در ادامه گفت: می‌توانیم بگوییم او از نمادهای مدیریت جهادی بود. شهید شاطری یک بمب روحیه بود و هیچ وقت یادم نمی‌آید او را غم زده دیده باشم جز در مجلس عزای امام حسین (ع). 
 
سردار احمدی مقدم گفت: در جبهه هم زیر آتش مرتب جوک می‌گفت. هدفم از بیان این ویژگی‌ها هم این است که بگویم بهشتی‌ها چگونه‌اند چون در آن‌ها گناه نمی‌بینیم، وابستگی به زخارف دنیا، غیبت، تهمت، حسد و مال اندوزی نمی‌بینیم. فردی مانند شهید شاطری هدفی را در پیش گرفته و شتابان به سمت آن در حرکت است. واقعا نمی‌دانم او کی وقت می‌کرد به خانه و زندگی‌اش سر بزند شاید خبر شهادتش برای خانواده‌اش ناگوار بود اما این دغدغه‌های آن‌ها هم دیگر تمام شد که «کی می‌آید؟ سالم می‌آید؟». 

احمدی مقدم بخش کوتاهی از سخنرانی خود را نیز به زبان عربی قرائت کرد. 

شیخ علی ضاهر از مسئولان حزب الله لبنان و مدیر موسسه رسالات دیگر سخنران این برنامه بود که گفت نمی‌دانم اسم این کتاب را چه باید گذاشت؟ شهید حسن شاطری یا حسام خوشنویس (لقب شهید شاطری). اسم عربی این کتاب مهندس المحبه بود که به فارسی می‌شود معمار محبت. 

این مقام مسئول در حزب الله لبنان گفت: شهید شاطری هیچ وقت خسته نبود و کلمه خسته و خواب را نمی‌شناخت. در آسانسور، در راه پله، در ماشین و... جلسه می‌گذاشت و همیشه این طرف و آن طرف می‌رفت. به نظرم دیگر داشت برای شهید شاطری دیر می‌شد و خدا به او گفت شما بفرما بیا پیش ما. 

سرداران فضلی، رادان، کمالی، مومنی شریف رئیس حوزه هنری، نماینده جنبش امل فلسطین و شماری از نزدیکان شهید شاطری در این برنامه حضور داشتند. 

در پایان این مراسم از خانواده شهید شاطری تقدیر و تشکر به عمل آمد و از کتاب «معمار محبت» رونمایی شد. 

 «معمار محبت» نوشته عبدالقدوس الامین نویسنده لبنانی است که خانم زهرا عباسی سمنانی آنرا به فارسی ترجمه کرده است و چاپ اول این کتاب توسط موسسه فرهنگی و هنری مرکز اسناد انقلاب اسلامی در شمارگان ۲۵۰۰ نسخه به چاپ رسیده است. 

شهید حسن شاطری معروف به حسام خوشنویس از فرماندهان دوران دفاع مقدس و مسئول بازسازی جنوب لبنان پس از تجاوز صهیونیست‌ها بود که خدمات زیادی را در مدت فعالیتش به مردم این مناطق ارائه کرد. 

این شهید سرانجام در ۲۴ بهمن سال ۱۳۹۱ در مسیر بیروت به دمشق بدست تروریستهای مسلح تکفیری صهیونیستی به درجه رفیع شهادت نایل آمد.
نظر شما