پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۴۳
کد خبر: ۸۹۲۶۲
|
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۱
به مناسبت ماه محرم به همت فرهنگسرای مهر؛
کتابچه «قهرمان کوچک» همزمان با آغاز ماه محرم و باهدف آشنا کردن نوجوانان با حماسه عاشورا و قیام حضرت امام حسین (ع) در فرهنگسرای مهر تولید شد.
کتابچه «قهرمان کوچک»به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، در کتابچه «قهرمان کوچک» نوجوانان گروه سنی ۹ تا ۱۲ سال با حضرت عبدالله بن الحسن المجتبی (ع) یکی از قهرمانان خردسال حماسه عاشورا آشنا می‌شوند.

کتابچه «قهرمان کوچک» که شاعر آن شهره یوسفی و به تصویرگری مهدیه قاسمی است، روایت حضرت عبد الله ابن حسن (ع) را به زبان شعر بیان می‌کند. 

گرامی‌داشت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، ویژگی‌های الگویی کودکان و نوجوانان عاشورایی، زنده نگه داشتن نهضت عاشورا در دل مردم به ویژه نسل نوجوان، شجاعت و شهامت، رعایت ادب و اجازه گرفتن از بزرگ‌تر، وفاداری، حق و باطل و نقش امام حسین (ع) در هدایت و حمایت مردم ازجمله اهداف تولید این محصول بود.

کتابچه «قهرمان کوچک» در تیراژ ۳ هزار نسخه به همت فرهنگسرای مهر و توسط چاپ تداعی در مهرماه ۱۳۹۵ تولید شده است.

عبد اللّه بن حسن بن علی علیه‌السلام ، نوجوان ۱۱ ساله و فرزند امام حسن مجتبی علیه السلام بود که روز عاشورا وقتی دید سید الشهداء علیه السلام بر زمین افتاده است، برای دفاع از عموی مظلومش به‌سوی میدان شتافت و جنگید و عده‌ای را کشت و با تیغ بحر بن کعب به شهادت رسید. برخی هم نقل کرده‌اند، حرمله با شمشیر، دست او را که در آغوش عمویش حسین علیه السلام قرارگرفته بود، برید و همان‌جا شهیدش کرد.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت این کتابچه می‌توانند با شماره تلفن: ۵۵۰۳۳۹۰۰ تماس بگیرند.
نظر شما