جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۰۲:۴۰
کد خبر: ۸۹۲۹۱
|
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۴
خانه فرهنگ فدک به منظور عرضه و آشنایی شهروندان با تنوع محصولات صنایع دستی و با ارج گذاشتن به مقام هنرهای سنتی کشور بازارچه هنری صنایع دستی با عنوان «کوچه هنرهای ایرانی» را روز سه‌شنبه ۱۳ مهر ماه برگزار می‌کند.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، بازارچه هنری صنایع دستی با عنوان «کوچه هنرهای ایرانی» روز سه‌شنبه ۱۳ مهر ماه از ساعت ۹ تا ۱۹ در خانه فرهنگ فدک برگزار می‌شود. هدف از برگزاری این بازارچه تکریم و پاسداشت گویش‌ها، آداب و رسوم، سنت‌ها و فرهنگ ایرانی، ارائه آثار فرهنگی و هنری هنرمندان و معرفی شاخه‌های گوناگون هنر و آشنایی بیشتر شهروندان با این محصولات است.

در این بازارچه جمعی از هنرمندان آثار خلق شده خود شامل معرق‌کاری، منبت‌کاری، سوخت چوب، گلیم‌بافی، نقاشی، خوشنویسی، عروسک‌سازی، معرق موزاییک، صنایع‌دستی، سفالگری و... را در معرض دید عموم قرار می‌دهند و هنرمندانی از رشته‌های مختلف صنایع دستی مانند سفال، تپینه، طراحی روی شیشه، زیورآلات سنتی و... حضور دارند.

صنایع دستی به‌عنوان زیرمجموعه‌ای وسیع از هنرهای سنتی ایران از گذشته‌های دور تا امروز جایگاه ویژه‌ای در فرهنگ بومی و معنوی سرزمین‌مان داشته است. صنایع دستی به آن گروه از صنایعی گفته می‌شود که مهارت، ذوق و بینش انسان در آن نقش اساسی دارد و بازتابی از تاریخ تمدن هر ملت و قومی است.

علاقه‌مندان برای شرکت در بازارچه صنایع دستی «کوچه هنرهای ایرانی» می‌توانند به نشانی میدان رسالت، خیابان شهید آیت‌الله مدنی، بعد از چهار راه گلبرگ، کوچه بوستان فدک مراجعه کنند و برای دریافت اطلاعات بیشتر با تلفن ۷۷۸۱۳۰۰۲ تماس بگیرند.

نظر شما