شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۵۶
کد خبر: ۸۹۳۳۸
|
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۵
نمایشگاه تصویرسازی با موضوع «عاشورا» از ۱۴ مهرماه در ایستگاه مترو شهید بهشتی (ره) به همت فرهنگسرای مترو و انجمن هنرهای تجسمی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برپا می‌شود.
برپایی نمایشگاه تصویرسازی «عاشورا» در مترو تهرانبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، آثار تصویرسازی هاجر سلیمی نمین، در کتاب «تشنه لبان» در مترو گالری ایستگاه شهید بهشتی (ره) به نمایش در می‌آید. 

در این نمایشگاه ۲۰ اثر ۵۰ در ۶۰ سانتی متر در معرض بازدید قرار می‌گیرد. 

سلیمی نمین این تصاویر را به سفارش کانون پرورشی کودکان و نوجوانان برای کتاب «تشنه لبان» تهیه کرده است. او با مطالعه کتب مختلف از جمله «نفس المهموم» به عنوان مقتلی موثق این آثار را خلق کرده است. 

فضاسازی این آثار از نقاشی‌های قهوه خانه‌ای و نقاشی پشت شیشه متاثر است که در عین القای فضای سنتی به مدرن بودن آثار هم کمک کرده و همین ویژگی علاوه بر تناسب، برای مخاطب قابل فهم نیز شده است. 

در این آثار اولیا و افراد سپاه خیر (امام حسین (ع) و یارانشان) از روی مدل زنده و از طریق عکاسی و با رنگ سفید، طراحی و ساده سازی شده و سپاه شر با رنگ قرمز و از چاپ‌های سنگی قدیم خلق شده است. 

علاقه‌مندان برای بازدید از ساعت ۶ تا ۲۲ به نشانی خیابان شهید بهشتی (ره) ایستگاه مترو شهید بهشتی (ره) مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۸۸۵۲۳۰۵۰ تماس بگیرند.
نظر شما