چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۶:۲۳
کد خبر: ۸۹۳۴۵
|
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۳
در آیین افتتاحیه «جلوه سوگ» در میدان امام حسین (ع) مطرح شد
رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در آیین گشایش «جلوه سوگ» از اجرای ۱۰۶ برنامه عاشورایی در میدان امام حسین(ع) خبر داد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، آیین افتتاحیه ویژه برنامه‌های سازمان فرهنگی هنری به مناسبت عزاداری ماه محرم و صفر با عنوان «جلوه سوگ» پنجشنبه ۱۵ مهر ماه همزمان با روز چهارم محرم در میدان امام حسین (ع) برگزار شد. در این مراسم اقبال شاکری، عضو شورای اسلامی شهر تهران و جمعی از مدیران و معاونان سازمان فرهنگی هنری حضور داشتند.

اجرای ۱۰۶ برنامه عاشورایی در «جلوه سوگ»

ابتدا حجت الاسلام حسن ناصری پور، معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری سخنانی درباره اهداف برگزاری ویژه‌برنامه «جلوه سوگ» بیان کرد و گفت: از دوستانی که ۲۰ شبانه‌روز برای آماده‌سازی میدان امام حسین (ع) تلاش کردند، به‌ویژه هیئت بنت النبی (ص) سپاسگزارم. همچنین از مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۲، آقای فاطمیان‌پور تشکر ویژه دارم. 
 
وی افزود: برنامه‌های زیادی تدارک دیده شده که شهروندان از آن استفاده کنند، برنامه‌هایی که در راستای بصیرت افزایی و مبارزه با انحرافات است و امیدوارم حضرت ارباب از ما قبول کند.
 
صلاحی: باید با تحریفات مقابله کنیم
 
محمود صلاحی، رئیس سازمان فرهنگی هنری سخنران بعدی بود که صحبت‌هایش را با بیان اهمیت فرهنگ عزاداری عاشورا آغاز کرد و گفت: داریم به تاسوعا و عاشورا و رقم خوردن معتبرترین قیام الهی و بزرگ‌ترین حماسه تاریخ نزدیک می‌شویم. این روزها همه کشور ما غرق در عزا و ماتم است. سازمان فرهنگی هنری این افتخار را پیدا کرد که از سال گذشته میدان امام حسین (ع) را برای توسعه عزاداری در اختیار بگیرد. 

اجرای ۱۰۶ برنامه عاشورایی در «جلوه سوگ»

وی ادامه داد: امسال در ۶۰ روز محرم و صفر را برنامه داریم، برنامه‌هایی که مردمی است و خود مردم برگزاری آن را به عهده دارند. سال گذشته از این میدان خیلی‌ها رفتند کربلا و نایب الزیاره دیگران بودند، انشالله امسال هم این اتفاق می‌افتد. تکیه‌ای برای بصیرت افزایی آماده شده است که در آن سخنرانی‌هایی برای شناساندن تحریفات عاشورا به جوانان خواهیم داشت. 

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران تصریح کرد: امیدواریم میدان امام حسین (ع) شاخصی مثل میدان اصلی شهر زنجان باشد که همه برای عزاداری به‌ویژه در روز تاسوعا و عاشورا در آن جمع می‌شوند. در روز اربعین هم همانند سال گذشته پیاده‌روی از میدان امام حسین (ع) به سمت حرم حضرت شاه عبدالعظیم برگزار می‌شود. سازمان امسال ۱۰۶ برنامه در مراکز دارد.

وی اضافه کرد: باید مواظب باشیم با تحریفاتی که از سمت شیعه انگلیسی می‌آید، مقابله کنیم و عزاداری شایسته‌ای داشته باشیم. در پایان از آقای اقبال شاکری که به عنوان نماینده شورای شهر در مراسم حضور دارند و ما را یاری می‌کنند، تشکر می‌کنم. 

اجرای موسیقی آیینی دمّام و سنج توسط هیئت قمر بنی‌هاشم و مرثیه‌سرایی توسط یوسف بالو، ذاکر اهل بیت (ع) و مدیر روابط عمومی فرهنگسرای شهر بخش‌های دیگر این برنامه بود. 
 
همچنین غرفه عتبات عالیات گشایش یافت و کاروان اعزامی به کربلای معلی با حضور عزاداران حسینی بدرقه شد.
 
بازدید رئیس سازمان فرهنگی هنری از غرفه‌های مختلف مستقرشده در میدان امام حسین (ع) آخرین بخش مراسم بود. 

مطالب مرتبط
نظر شما