جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۲۸
کد خبر: ۸۹۳۸۸
|
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۲
مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۹ از فراخوان ثبت‌نام «سوگواره کاتبان حسینی» در ایام شهادت حضرت اباعبدالله حسین (ع) خبر داد.
فراخوان ثبت نام اولین سوگواره کاتبان حسینیبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، معصومه سادات عمارتی مدیر فرهنگی هنری منطقه ۹ و رییس فرهنگسرای رویش، از فراخوان ثبت‌نام «سوگواره کاتبان حسینی» در ایام سوگواری شهادت حضرت اباعبدالله حسین (ع) خبر داد و گفت: بر اساس منویات مقام معظم رهبری و تأکید رییس سازمان بر اجرای طرح‌هایی با مناسبت ماه‌های محرم و صفر و ترویج هویت دینی، مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۹  ویژه‌برنامه «سوگواره کاتبان حسینی» را برای اعتلای فرهنگ و هنر خوشنویسی و خط نقاشی و تشویق هنرمندان این عرصه در رهروی از نور ولایت و امامت حسین بن علی علیه‌السلام برگزار می‌کند.

وی افزود: این برنامه باهدف توسعه و گسترش فرهنگ قیام عاشورا در بین شهروندان برگزار می‌شود.

عمارتی بیان کرد: شناخت شهروندان نسبت به اشعار عاشورایی، معرفی نوحه‌های مرسوم سنتی که در فرهنگ عزاداری عاشورا مورداستفاده قرار گرفته است و پرداختن به نهضت امام حسین (ع) از دریچه هنر از دیگر اهداف اجرای این برنامه است.

مدیر فرهنگی هنری منطقه ۹ اعلام کرد: هنرمندانی که تمایل دارند در این سوگواره شرکت کنند می‌توانند تا تاریخ ۲۵ مهرماه که برای ثبت‌نام با شماره تلفن: ۶۶۶۸۸۵۵۳ تماس بگیرند یا برای ثبت نام اینجا کلیک کنید.

رییس فرهنگسرای رویش در پایان گفت: انتخاب در شیوه خط نقاشی  و یا خوشنویسی با انواع خط آزاد است. همچنین۲۷ مهرماه ساعت ۱۵ در میدان امام حسین (ع) میزبان هنرمندان شرکت‌کننده در این سوگواره خواهیم بود.

نظر شما