شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۵:۴۳
کد خبر: ۸۹۴۰۷
|
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۹
با حضور شهردار تهران برگزار شد:
ویژه برنامه «جلوه سوگ» همزمان با عاشورای حسینی با حضور محمدباقر قالیباف شهردار تهران، محمود صلاحی رییس سازمان فرهنگی هنری و خیل عظیمی از محبان اهل بیت(ع) در میدان امام حسین(ع) برگزار شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، ویژه برنامه جلوه سوگ که از ابتدای ماه محرم‌الحرام به طور مشترک در تمامی مراکز فرهنگی هنری شهرداری تهران اجرا شد و با برنامه‌های متنوع خود میزبان دوستداران اهل بیت(ع) بود، در روز عاشورا و در میدان امام حسین(ع) جلوه دیگری یافت.

جلوه‌ای از سوگ حسینی در میدان امام حسین(ع)

ویژه برنامه عزاداری سرور و سالار شهیدان با حضور محمدباقر قالیباف شهردار تهران، محمود صلاحی رییس سازمان فرهنگی هنری و مجتبی عبدالهی معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران همراه با حضور پرشور عاشقان این امام همام در میدان امام حسین(ع) برگزار شد.

جلوه‌ای از سوگ حسینی در میدان امام حسین(ع)

در این مراسم که با حضور هزاران تن از شهروندان تهرانی و همگام با تجمع عاشورایی هیئات عزاداری در میدانی که به نام سید الشهدا مزین شده است، پیش از اذان ظهر با قرائت زیارت عاشورا و مرثیه‌خوانی برای شهدای کربلا آغاز شد و همزمان با اذان ظهر عاشورا به افق تهران، نماز جماعت در صحن میدان امام حسین(ع) به امامت حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی‌فرد اقامه شد.

جلوه‌ای از سوگ حسینی در میدان امام حسین(ع)

زیارت قبور شهدای گمنام که در میدان امام حسین(ع) به خاک سپرده شده‌اند نیز یکی دیگر از آیین‌هایی بود که عزادارن و عاشقان سید و سالار شهیدان به جا آوردند.

تکیه چای روضه، مقتل خوانی و اجرای نقالی با موضوع قیام امام حسین(ع) توسط سعید فانی و تکیه عتبات نیز میزبان مردم داغدار تهرانی بود. غرفه عتبات نیز به نمایش عمومی بخشی از  ضریح مطهر و قدیمی بارگاه حضرت امام رضا(ع)، حضرت امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل(ع) اختصاص داشت و به جمع آوری کمک‌های نقدی خیرین برای مرمت حرمین شریفین ائمه اطهار(ع) می‌پرداخت.

جلوه‌ای از سوگ حسینی در میدان امام حسین(ع)

همچون سال گذشته، ویژه برنامه جلوه سوگ در میدان امام حسین(ع) میزبان خیل عظیمی از عاشقان ابا عبدالله الحسین(ع) بود و با اجرای مجید یراق‌بافان و مرثیه سرایی یوسف بالو، محشری به پا شد، مردم به یاد مظلومیت‌های فریاد رسای یا حسین(ع) و یا زینب(س) سر دادند و با حضرت زینب(س) همصدا شدند تا به جهانیان ثابت کنند که هنوز که هنوز است، غم امام حسین(ع) و یارانش کهنه نشده است.

جلوه‌ای از سوگ حسینی در میدان امام حسین(ع)

همزمان با غروب عاشورا خیمه بزرگی که در میانه میدان علم شده بود، به آتش کشیده شد و عاشقان اباعبدالله به سوگواری برای او، یاران وفادراش و خانواده‌اش که به اسارت برده شدند، پرداختند.

جلوه‌ای از سوگ حسینی در میدان امام حسین(ع)

ویژه برنامه «جلوه سوگ» که برای دومین سال متوالی به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۱۲ در میدان امام حسین(ع) برپاست، تا پایان محرم و ماه صفر با برنامه‌های متنوع میزبان علاقه‌مندان است.

مطالب مرتبط
نظر شما