شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۶:۱۴
کد خبر: ۸۹۴۶۳
|
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۲
به همت مرکز آموزش سازمان فرهنگی هنری
جلسه توجیهی طرح «جهاد مهربانی» با محوریت کمک به کودکان بازمانده از تحصیل با حضور مسئولان آموزش مناطق ۲۲گانه و رییس مرکز آموزش سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ۲۴ مهر ماه برگزار شد.
اولین نشست توجیهی طرح «جهاد مهربانی» در مرکز آموزش برگزار شدبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، بخش عمده این طرح کمک به آموزش کودکان کار، بی‌سرپرست و بد‌سرپرست است.

رویا فتحی رییس مرکز آموزش در این خصوص اظهار داشت: ساز و کار طرح، جهادی و دلی است، و هر انسانی این ویژگی را در نهاد خود دارا است. ترویج مهربانی تکلیف اولیه هر فردی است که نسبت به همنوع خود دارد.
 
وی اشاره کرد: کودکان آسیب دیده در شهر تهران نیازمند دست‌ها و همیاری ما هستند، چرا که سازمان فرهنگی هنری به عنوان یک سازمان متولی در امور فرهنگی و به‌خصوص آموزشی وظیفه دارد که با شناسایی این افراد آنها را در امور زندگی مانند دیگر قشرها یاری کند تا آنها نیز از زندگی خوبی برخوردار باشند.
  
وی از مسئولان آموزش مناطق خواست تا با رصد در منطقه محل اشتغال خود کودکان بازمانده از تحصیل و همچنین افراد و موسساتی را که قصد یاری در این زمینه را دارند شناسایی و معرفی کنند تا با یاری همدیگر مشکلات آموزشی این قشر به بهترین شکل برطرف شود.
 
وی ادامه داد: اگر ما بتوانیم هر کدام چند نفر را تحت پوشش قرار داده و تامین کنیم در انتهای مسیر به سیل خروشانی خواهیم رسید که خیلی از مشکلات و آسیب‌های اجتماعی با ترویج فرهنگ مهربانی حل شده است. حتی می‌توان روی کمک یک مربی برای آموزش رایگان حساب کرد و یا این افراد را به صورت رایگان در کلاس‌های آموزشی ثبت نام کرد.
   
فتحی گفت: هدف اصلی این طرح آموزش و ترویج مهارت‌های اجتماعی است که توانایی این افراد را افزایش داده و در آینده می توانند با انتخاب شغل بهتر و دانش بهتر زندگی هم سطح دیگر شهروندان داشته باشند وی افزود: مرکز آموزش بیشترین قابلیت را برای این امر دارد، چرا که هم فضای آموزشی مناسب در تمام مناطق در اختیار دارد و هم مربیانی که دغدغه کار فرهنگی آموزشی در وجودشان شکوفا است.
 
وی خود را اولین داوطلب برای امر آموزش معرفی کرد و از مسئولان آموزش خواست که از تمام ظرفیت‌های موجود در مراکز خود برای بهتر و با کیفیت اجرا شدن این طرح استفاده کنند تا با این هم افزایی بتوان شاهد نتیجه عالی در سطح شهر تهران و یا حتی در مرحله‌های بعدی در سطح کشور بود.
 
رییس مرکز آموزش در یک جمع بندی چهار وظیفه اولیه طرح جهاد مهربانی را این گونه بیان کرد: ۱- شناسایی افراد آسیب دیده، بد سرپرست، بی‌سرپرست و بچه‌های کار که از تحصیل جا مانده‌اند ۲- شناسایی مربیان و استادان که می‌توانند خارج از ساعات کاری خود به امر آموزش بپردازند ۳- افراد توانمند در مهارت‌های مختلف که بتوانند حرفه یا هنری را آموزش داده تا در آینده این کودکان با فراگیری این مهارت‌ها شغلی را برای خود انتخاب کنند. ۴- شناسایی و معرفی کانون‌های مردم نهاد، NGOها، خیرین و ... که بتوانند نقدی و یا غیر نقدی در این امر یاری کنند.
 
در پایان جلسه مسئولان آموزش مناطق سوالاتی از نحوه تبلیغات و همچنین نحوه جذب این افراد ایراد داشتند که از سوی رییس مرکز آموزش پاسخ داده شد.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص می توانند به نشانی خیابان کریم خان زند، بعد از تقاطع حافظ، نبش کوچه شهید گلابی، پلاک ۱۹۵، طبقه پنجم، مرکز آموزش مراجعه کنند. 
نظر شما