پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۵۴
کد خبر: ۸۹۴۸۸
|
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۶
روسای سازمان‌های فرهنگی هنری شهرداری تهران و دارالقرآن‌الکریم دو تفاهم‌نامه قرآنی پیرامون تجهیز فروشگاه‌های قرآنی و آموزش مربیان قرآنی امضا کردند.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، صبح امروز ۲۷ مهرماه در چهارمین نشست شورای قرآنی سازمان فرهنگی هنری دو تفاهم‌نامه همکاری با موضوع «تجهیز و راه‌اندازی فروشگاه‌های قرآنی سراج در مناطق شهر تهران» و «مشارکت در تامین مربیان کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی قرآن کریم» توسط محمود صلاحی، رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و مهدی قره‌شیخ‌لو،رییس سازمان دارالقران الکریم امضا شد.
 
صلاحی، در ابتدای این نشست با تسلیت‌گویی به مناسبت روزهای سوگواری سرور و سالار شهیدان گفت: امسال ۱۰۶ عنوان برنامه با بیش از هزار اجرا متناسب با ماه‌های محرم و صفر در نظر گرفته شده که مرکز ثقل این برنامه‌ها میدان امام حسین(ع) است.
 
در ادامه برنامه علی‌اکبر توپچی، رییس فرهنگسرای قرآن و دبیر شورای قرآنی سازمان فرهنگی هنری رایگان شدن کلاس‌ها و راه‌اندازی فروشگاه‌های سراج، برگزاری مسابقات تسنیم و سراج، برنامه دوشنبه‌های قرآنی را به عنوان مهم‌ترین فعالیت‌های قرآنی یک سال گذشته سازمان فرهنگی هنری عنوان کرد.

وی در تشریح مسابقات قرآنی گفت: امسال در مسابقات تسنیم ۳۰۰ نفر از کارکنان و خانواده‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری و در مسابقات سراج که ویژه جلسات سنتی شهر تهران است ۱۶ هزار شرکت‌کننده رقابت کردند.

رییس فرهنگسرای قرآن راه‌اندازی فروشگاه‌های قرآنی سراج را گامی برای تسهیل دسترسی شهروندان به محصولات فرهنگی قرآن عنوان کرد و افزود: به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری این فروشگاه‌ها در همه مناطق شهر تهران در حال راه‌اندازی و تجهیز است و امروز برای غنابخشی به این مراکز با سازمان دارالقرآن الکریم تفاهم‌نامه‌ای امضا می‌شود تا با همکاری این سازمان هرچه بهتر پذیرای شهروندان باشیم.

سازمان فرهنگی هنری و سازمان دارالقرآن دو تفاهم‌نامه قرآنی امضا کردند

وی در توضیح دومین تفاهم‌نامه تصریح کرد: سازمان دارالقرآن الکریم از مراکز اصلی تبیین اصول آموزش قرآن است که می‌تواند کمک به‌سزایی در تربیت مربیان و استادان قرآنی برای کلاس‌های فرهنگسراها و خانه‌های فرهنگی ایفا کند.

دبیر شورای قرآنی سازمان فرهنگی هنری شهرداری در اشاره به برنامه دوشنبه‌های قرآنی گفت: در همه مناطق تهران مساجد منتخبی در نظر گرفته شده است و با همکاری ائمه جماعات هر دوشنبه قرائت قرآن برگزار می‌شود؛ این برنامه علاوه بر قرائت بر موضوع آشنایی با محتوا نیز تاکید دارد و تفسیر آیه منتخب پیش از آغاز برنامه در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

در ادامه نشست مهدی قره‌شیخ‌لو، رییس سازمان دارالقرآن الکریم، نیز با ابراز خرسندی از امضای این دو تفاهم‌نامه و تاکید بر هم‌افزایی دستگاه‌های فرهنگی تصریح کرد: فروشگاه‌های قرآنی سراج که به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری در حال راه‌اندازی است گامی موثر برای ترویج فرهنگ قرآن است. 

قره‌شیخ‌لو با اشاره به بررسی‌های انجام شده گفت: در حال حاضر هفت فروشگاه به بهره‌برداری رسیده و هفت فروشگاه دیگر آماده بهره‌برداری است؛ همچنین در پنج منطقه فروشگاه‌ها در مرحله تجهیز هستند.

سازمان فرهنگی هنری و سازمان دارالقرآن دو تفاهم‌نامه قرآنی امضا کردند

وی تنوع بخشیدن به محصولات قرآنی را ضروری دانست و افزود: در حال حاضر به دلیل کمبود فروشگاه‌های قرآنی تهیه این نوع محصولات برای شهروندان دشوار است و امیدواریم با مساعدت سازمان فرهنگی هنری و راه‌اندازی فروشگاه‌های سراج محصولات قرآنی با قیمت مناسب به دست مخاطب برسد.

این نشست با حضور محمود صلاحی، رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، حسن ناصری‌پور معاون فرهنگی این سازمان، مهدی محمدی مدیرکل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، علی اکبر توپچی رییس فرهنگسرای قرآن و مهدی قره‌شیخ‌لو رییس سازمان دارالقرآن‌الکریم، استادان قرآنی عباس سلیمی، محمد خواجوی برگزار شد. 
  

مطالب مرتبط
نظر شما