سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۷:۵۱
کد خبر: ۸۹۵۵۸
|
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۲
نخستین نشست موضوعی آموزش عمومی از سلسله نشست‌های مرکز آموزش با موضوع سلامت با حضور ملک احمدی متخصص سلامت و تغذیه روز چهارشنبه ۲۸ مهرماه در فرهنگسرای فردوس برگزار شد.
اولین نشست از سلسله نشست‌های آموزش عمومی با موضوع سلامتبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ مجموعه سلسله نشست‌های آموزش عمومی باهدف آگاهی بخشی و ارتقای سطح دانش شهروندان و همچنین کمک به‌سلامت روح و جسم جامعه در مناطق مختلف شهر تهران و کارشناسان متخصص در این حوزه برگزار می‌شود.

 محمد ملک احمدی پزشک داخلی و کارشناس تغذیه و سلامت در نخستین نشست بیان کرد: تغذیه برای سلامت روح و جسم بشر از لازمه‌های حیات است که می‌توان آن را به انواع مختلفی اعم از تغذیه پنداری (شامل ورودی‌های اعم از چاک راه‌ها انرژی)، تغذیه بویایی ( شامل فرکانس‌ها و تحریکاتی که در مغز پردازش می‌شود)، تغذیه دیداری ( که بخشی علمی است و بیانگر برخی از حالات و رفتارهای روحی باشد)، تغذیه انس (مانند انس با قرآن که با خواندن آن فرق داشته و چندوجهی است ارتباطی درونی باروح بشر که باعث اصلاح ذهنی می‌گردد) تقسیم کرد که تمام این موارد در بدن باعث عاملی به اسم لذت می‌گردد، یعنی پاسخ خاص سیستم عصبی به محرک‌های محیطی که اوج آن لطیف‌ترین پاسخ در طب سنتی است و در هر فرد این برداشت و پاسخ متفاوت است.

ملک احمدی در ادامه بحث پس از پرسش و پاسخ در خصوص انواع تغذیه که قوت غالب شهروندان است هدف طب سنتی و جلسات آموزشی سلامت را این‌گونه بیان کرد: هدف ما از آگاهی بخشی در نحوه صیح استفاده کردن مواد خوراکی و غذایی حرکت به‌سوی فرهیختگی جامعه و سلامت آن است که این امر در نظام آموزش اجتماعی، اداری، خانه و ... میسر است.

وی افزود: تلاش می‌کنیم در نظام آموزشی، سلامت را در سبد کالای روزانه مردم قرار دهیم که باعث ارتقا سطح دانش و آگاهی مردم در استفاده از مواد غذایی و مواد مغزی سلولهای بدن در جهت سلامتی و تندرستی بدن گردد.

ملک احمدی با ترسیم هرم تغذیه و سلامت، نیازهای ضروری بدن را برای شهروندان به‌صورت مجزا توضیح داده و تغذیه در علم پزشکی را همان نگاه حکیمانه دین که خداوند برای بشر و سلامتی و رستگاری بشر تدوین و نازل کرده خواند و گفت در دین اسلام از تمام جهات به نیازهای بشری توجه شده و تمام احکام دینی چیزی جز رستگاری و سلامت جسم و روح نمی‌باشد.
 ایشان در پایان به پرسش‌های مخاطبان  در خصوص مواد غذایی و نحوه پخت و سالم‌سازی مواد غذایی پاسخ دادند.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر از زمان برگزاری نشست‌های آینده می‌توانند به نشانی: مرکز آموزش خیابان کریم‌خان زند، بعد از تقاطع حافظ، نبش کوچه شهید گلابی، پلاک ۱۹۵، طبقه ۵ مراجعه و با شماره تلفن ۸۸۹۰۹۵۱۴ تماس بگیرند.
نظر شما