شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۴:۰۶
کد خبر: ۸۹۶۰۹
|
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۵
رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با اشاره به برخی اقدامات این سازمان در سال جاری، گفت: با برنامه‌هایی که با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دست داریم، در «هفته کتاب» فضای شهر تهران رنگ‌وبوی کتاب و مطالعه به خود خواهد گرفت.
فضای شهر تهران در «هفته کتاب» رنگ‌وبوی مطالعه می‌گیردبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، محمود صلاحی با اشاره به مهم‌ترین فعالیت‌های کتاب‌محور سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در سال جاری عنوان کرد: زمانی که بنده وارد سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران شدم، ۸۵ کتابخانه تحت پوشش این سازمان قرار داشت که امروز این عدد به ۳۸۰ کتابخانه رسیده است، به‌طوری‌که ما هرچه ساختمان داشتیم که امکان تبدیل به یک کتابخانه را داشت، به این موضوع اختصاص دادیم.

وی در ادامه به پروژه باغ کتاب عباس‌آباد اشاره کرد و گفت: ما باید به‌ازای هر ناشر سه کتابفروشی داشته باشیم، اما برعکس شرایط به‌گونه‌ای است که با داشتن سه هزار و ۶۰۰ ناشر، تنها یک‌هزار و ۲۰۰ کتابفروشی داریم. ما برای جبران این موضوع پروژه باغ کتاب عباس‌آباد را درنظر گرفتیم.

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران افزود: پروژه باغ کتاب هم در عباس‌آباد مشغول آماده‌سازی است که از پروژه‌های عظیم شهرداری به حساب می‌آید. این پروژه ۶۵ هزار متر فضای مسقف دارد. در حال حاضر تجهیزات داخلی آن حمل شده و در حال نصب است و امید داریم که ان‌شاءالله بتوانیم در دهه فجر شاهد افتتاح رسمی آن باشیم.

صلاحی در ادامه با اشاره به استقبال گسترده دانش‌آموزان پایه‌های هفتم و هشتم از جشنواره «یاد یار مهربان» یادآور شد: ما به‌طور کلی حدود ۱۸۰ هزار دانش‌آموز در پایه هفتم و هشتم داریم که از این تعداد ۱۳۰ هزار نفر در طرح «یاد یار مهربان» شرکت کردند و هر کدام از میان کتاب‌های مورد تایید وزارت آموزش و پرورش با انتخاب خودشان به مبلغ ۲۰ هزار تومان از ما به‌صورت رایگان دریافت کردند.

وی ادامه داد: طی اجرای این طرح، سرانه مطالعه‌ دانش‌آموزان شرکت‌کننده از روزی ۱۳ دقیقه به ۲۸ دقیقه رسید، به‌طوری‌که در این فرآیند دانش‌آموزان با کمک و راهنمایی معلمان طی یک فرآیند حدودا شش ماهه به جمع‌آوری امتیاز پرداختند که ۱۵ آیتم شامل نوشتن کتاب و مقاله یا تهیه روزنامه دیواری و غیره برای جمع‌آوری امتیاز درنظر گرفته شده بود. از کل تعداد شرکت‌کنندگان ما ۳۱۵ نفر برنده شدند و ما این از برگزیدگان طی اردویی یک‌روزه در برج میلاد تقدیر کردیم.

صلاحی همچنین درباره برنامه‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری در «هفته کتاب» نیز توضیح داد: ما در «هفته کتاب» یک همایش برای کتابداران کتابخانه‌های تحت پوشش برگزار خواهیم کرد و با برنامه‌هایی که با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دست داریم، فضای شهر تهران رنگ و بوی کتاب و مطالعه به خود خواهد گرفت.
نظر شما