جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۰۱:۳۱
کد خبر: ۸۹۶۳۲
|
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۷
رییس فرهنگسرای اندیشه از برگزاری اختتامیه دهمین آیین تجلیل از نوگلان حسینی خبر داد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، سجاد نوروزی رییس فرهنگسرای اندیشه در خصوص برپایی دهمین آیین تجلیل از نوگلان حسینی گفت: امسال بالغ بر هشت هزار نفر متقاضی از مدارس شهر تهران در آیین نوگلان حسینی شرکت کردند که حدود ۵۰۰ نفر از آنها به مرحله استانی راه پیدا کردند.

وی افزود: در مرحله استانی که با داوری کانون مداحان و شاعران آیینی کل کشور برگزار شد، طبق ارزشیابی به عمل آمده از بین ۵۰۰ شرکت کننده، ۱۰ نفر از هر مقطع به مرحله نهایی راه پیدا کرده و در نهایت در مرحله نهایی نفرات برگزیده مشخص شدند.

نوروزی خاطر نشان کرد: شاخصه‌های اصلی دهمین آیین تجلیل از نوگلان حسینی همچون سال‌های گذشته، بهره‌مندی از صوت خوش و متعارف، مقتل خوانی، شعر، حسن اجرا، صوت و لحن، ظاهر و پوشش، دعا و حسن ختام بود.

نوروزی اعلام کرد: ویژه برنامه نوگلان حسینی با هدف تقویت و انتقال هویت دینی، مذهبی و سیره‌ی اهل‌بیت (ع)، تشویق و ترغیب نوجوانان عاشق اهل‌بیت (ع) و شناسایی استعدادهای بالقوه‌ مداحان نوجوان برای ارائه‌ی مسیر درست برگزار شد.

همچنین رییس فرهنگسرای اندیشه در خصوص برگزاری آیین اختتامیه گفت: آیین اختتامیه نوگلان حسینی روز پنجشنبه ۶ آبان ماه ساعت ۹ صبح در آمفی‌تئاتر فرهنگ‌سرای اندیشه با حضور مقامات عالی وزارت آموزش‌وپرورش، جمعی از پیر غلامان اهل بیت، مداحان اهل بیت و دانش آموزان مداح شهر تهران برگزار و به نفرات برگزیده مقطع ابتدایی و راهنمایی علاوه بر تندیس و لوح تقدیر مبلغ ۵ میلیون ریال و در مقطع دبیرستان علاوه بر تندیس و لوح تقدیر، سفر به عتبات عالیات اهدا می‌شود.

در دهمین آیین تجلیل از نوگلان حسینی سازمان دانش‌آموزی شهر تهران و کانون مداحان و شاعران آیینی کل کشور مشارکت داشتند. 

علاقمندان برای شرکت در این مراسم می‌توانند به فرهنگسرای اندیشه واقع در خیابان شریعتی، نرسیده به پل سیدخندان، بوستان اندیشه مراجعه و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۸۸۵۰۵۵۱۳ تماس بگیرند.

نظر شما