پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۴۸
کد خبر: ۸۹۶۵۸
|
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۲
سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و گرامیداشت روز فرهنگ عمومی
معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از اجرای برنامه‌های ویژه‌ای به مناسبت روز فرهنگ عمومی در مناطق۲۲گانه تهران خبر داد
اجرای بیش از ۲۰ عنوان برنامه در روز فرهنگ عمومیبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، هشت سالی می‌شود که روز ۱۴ آبان از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور به عنوان «روز فرهنگ عمومی» نامگذاری شده است. 

حجت الاسلام حسن ناصری‌پور معاون فرهنگی هنری شهرداری تهران با بیان اینکه ۲۵ عنوان برنامه در روز گرامیداشت فرهنگ عمومی از سوی معاونت فرهنگی سازمان فرهنگی هنری در نظرگرفته شده، ادامه داد: هرکدام از مناطق ۲۲گانه شهر تهران به همراه مراکز فرهنگی هنری تحت نظر خود به اجرای یک تا دو برنامه ویژه در این روز خواهند پرداخت. 

وی ادامه داد: برنامه‌های این روز در قالب‌های متفاوتی برگزار خواهد شد. برگزاری نشست‌های تخصصی با حضور بزرگان فرهنگی، برپایی نگاه گذر و همچنین اجرای ۱۹ مراسم ویژه بزرگداشت و تجلیل از برنامه‌هایی است که در این روز اجرا می‌شود و در آن به موضوعات هویت‌های انقلابی، بومی، دینی و همچنین اخلاق و رفتار شهروندی پرداخته خواهد شد.  

ناصری‌پور در اشاره به اهداف کلی برنامه‌های روز فرهنگ عمومی ابراز کرد: گسترش و تعمیق شناخت شهروندان از الگوهای دینی یکی از اهدافی است که در اجرای ویژه برنامه‌های این روز در نظر گرفته‌ایم. همچنین ارتقاء شناخت مردم در زمینه دستاوردهای انقلاب اسلامی و گسترش و تقویت خوداتکایی و خودباوری و عزت ملی از اهداف دیگر برنامه هاست.   

برنامه‌های مفاخر شمیران، آیین سپاس، آیینه فرهنگ، روز فرهنگ (مفاخر محله ما)، ستارگان محلات، همسایه سلام، چهره به چهره عنوان تعدادی از برنامه‌هایی است که به مناسبت این روز اجرا می‌شود.
نظر شما