پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۶:۵۹
کد خبر: ۸۹۶۶۲
|
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۶
مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۱۳ به منظور بررسی مشکلات و بهبود فعالیت‌های کانون‌های مردمی در یک نشست صمیمی با دبیران کانون ها به بررسی مشکلات کانون ها و بررسی ایده های نو پرداخت.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ نشست هم اندیشی مسئولان فرهنگسرا و ۱۳ دبیر کانون‌های این منطقه روز چهارشنبه ۵ آبان ماه از ساعت ۱۴ تا 15:30 برگزار شد. در این نشست صمیمی دبیران کانون های نقاشان سالمند، نمایش جوانان، صنایع دستی، جهاندیدگان خیام، خاقانی، حافظیه، آواهای ماندگار، تئاتر، تصویرگران، فیلم، نقاشی پشت شیشه ضمن معرفی خود و فعالیت های انجام شده، به ارائه پیشنهادات، سیاست ها و رویکردهای جدید برای بهبود عملکرد کانون ها پرداختند.
 
در ادامه مهدی وکیل پور ضمن ابراز خشنودی از حضور خود در جمع فعالان کانونی و قدردانی از تلاش و زحمات دبیران کانون ها گفت: فعالیت های انجام شده در گذشته در این مرکز نشان از عملکرد خوب و موفق دبیران کانون ها به ویژه در حوزه بانوان و بخش های فرهنگی هنری است. وی ابراز امیداوری کرد که با انجام سیاست های جدید شاهد بهره برداری بیشتر از ظرفیت های مردمی در این منطقه باشیم.
 
وکیل پور بر لزوم استفاده از ظرفیت های مردمی جهت توسعه و بهبود بخش فرهنگ تأکید کرد و گفت: هر زمان از ظرفیت های مردمی و حضور مردم با ارائه فضا و امکانات مناسب استفاده شده بالاترین خروجی و نتیجه حاصل شده است که این موضوع در تاریخ معاصر ایران نیز کاملاً مشهود است. 
 
وی در ادامه افزود: سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران امیدوار است که از این ظرفیت‌ها بیشتر استفاده کند، البته با مروری بر فعالیت های موفق در 13 سال گذشته سعی بر این است زمینه و فرصت های بیشتر برای فعالان کانونی فراهم شود تا بتوانند نقش آفرینی کنند و حوزه فعالیت را گسترش دهند.
 
وی با اشاره به عملکرد خوب کانون آواهای ماندگار که بسیار منحصر به فرد و دارای قدمت است بر نوع برنامه‌ریزی کانون‌ها تأکید کرد و اظهار داشت: کانون‌ها باید ورودی برنامه‌ها باشند نه اینکه برنامه‌ها به پیشنهاد فرهنگسرا اجرا شوند و باید فضایی ایجاد شود که کانون ها محور فعالیت باشند.
 
وکیل‌پور برای رسیدن به این هدف نیز فکر و ایده سازمان را مطرح کرد و عنوان کرد: سازمان با هدف مدیریت در حوزه فرهنگ و هنر و با ایجاد قرارگاه جهاد فرهنگی پیگیر حمایت از کانون هاست و اعضای کانون باید به عنوان اعضاء قرارگاه جهاد فرهنگی حضور مؤثری داشته باشند.
 
وی در خاتمه به دبیران کانون ها توصیه کرد جوان ها به‌ویژه دانشجویان را وارد این فضا کنند و از ظرفیت جوانان استفاده کنند و در صدد تشکیل کارگروه‌ها و کمیته‌های تخصصی باشند.
  
بعد از سخنان وکیل‌پور مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۱۳، پروانه دوستی معاون آفرینش و اجرای منطقه 13 به تشریح طرح جهاد فرهنگی با شعار تهران مدرسه ای برای همه پرداخت و از دبیران کانون ها خواست که در این طرح جهادی همکاری داشته باشند.
 
در پایان این نشست صمیمی از تلاش و زحمات دبیران کانون های آواهای ماندگار، جهاندیدگان خیام، حافظیه، مهرآور، بانوان، نمایش و فیلم با اهدای هدایای تقدیر به عمل آمد.
 
فرهنگسرای امید در میدان امام حسین(ع)، خیابان شهید منتظری، خیابان خشکبارچی، بوستان خیام واقع شده است.
نظر شما