پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۴:۳۲
کد خبر: ۸۹۷۴۴
|
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۱
مراکز فرهنگی هنری منطقه ۵ شهر تهران با برگزاری کارگاه‌های ادبی آموزش نویسندگی و قصه‌گویی میزبان کودکان می‌شوند.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، کارگاه‌های داستان‌نویسی «قلم شاپرک‌ها»، قصه‌گویی «زیر گنبد کبود» و شاهنامه‌خوانی «سرزمین قصه‌ها» از محافل ادبی مجتمع فرهنگی هنری نور، ‌فرهنگسرای فردوس و خانه فرهنگ باصفا در هفته جاری است که ویژه کودکان برگزار می‌شود.
 
نمایش خلاق کودکان در «زیر گنبد کبود» فردوس
 
کارگاه قصه‌گویی و نمایش خلاق «زیر گنبد کبود» از جمله محافل ادبی فرهنگ‌سرای فردوس ویژه کودکان است که سه‌شنبه ۱۱ آبان‌ماه ساعت ۱۰ با هدف ارتقای فرهنگ مطالعه برگزار می‌شود.
 
در جریان برگزاری این برنامه «پری رضوی» از نویسندگان کشورمان با خوانش داستانی متناسب با گروه سنی کودکان، آن‌ها را با فرهنگ مطالعه و کتابخوانی  آشنا می‌کند، سپس کودکان به ساخت کاردستی، کلاژ و اجرای نمایش با توجه به موضوع داستان قرائت شده، می‌پردازند.
 
کودکان در کارگاه «قلم شاپرک‌ها» داستان می‌نویسند
 
کتابخانه شیخ فضل‌الله نوری مجتمع فرهنگی هنری نور نیز در روزهای سه‌شنبه و پنجشنبه ۱۱ و ۱۳ آبان‌ماه ساعت ۹ با برگزاری کارگاه‌ آموزش نویسندگی قلم شاپرک‌ها، کودکان را با فنون نویسندگی آشنا می‌کند.
 
جعفر توزنده‌جانی نویسنده ادبیات کودک و نوجوان به منظور پرورش نسل آینده در زمینه اعتلای ادبیات کودک، ضمن آموزش فنون نویسندگی، دانش‌آموزان مقطع ابتدایی را برای خلق نخستین اثر خود همراهی می‌کند.
 
در این کارگاه آموزشی کودکان داستان‌های خود را برای سایر بچه‌ها و کارشناس برنامه می‌خوانند و توزنده‌جانی نقاط قوت و ضعف آن‌ها را بیان می‌کند؛ همچنین در نشست پایانی این کارگاه آموزشی مسابقه داستان‌نویسی میان کودکان اجرا و پس از بررسی آثار به بهترین داستان جوایزی به رسم یادبود اهدا خواهد شد.
 
شاهنامه‌خوانی برای کودکان در «سرزمین قصه‌ها»
 
خانه فرهنگ محصل چهارشنبه ۱۲ آبان‌ماه ساعت ۱۰ کارگاه شاهنامه‌خوانی «سرزمین قصه‌ها» را به منظور آشنایی کودکان با داستان‌های شاهنامه فردوسی برگزار می‌کند.
 
 در این کارگاه‌های آموزشی تلاش می‌شود تا ضمن روایت داستان‌های شاهنامه به زبانی ساده و کودکانه، بر روی معنای برخی از لغات موجود در اشعار نیز تمرکز و تامل بیشتری صورت گیرد و معنای آنها برای کودکان شرح داده شود.
فاطمه روحی رحیم‌بگلو (نقال و شاهنامه‌خوان) در سرزمین قصه‌ها کودکان را با جریان روایی و داستانی اشعار شاهنامه، اعضا و شخصیت‌های مشهور در این داستان‌ها نیز آشنا می‌کند.
 
علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات پیرامون این کارگاه‌های ادبی می‌توانند با شماره فرهنگسرای فردوس(44081043)، مجتمع فرهنگی هنری نور(44088707) و خانه فرهنگ باصفا(44098748) تماس بگیرند.
نظر شما