شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۷:۰۸
کد خبر: ۸۹۷۸۸
|
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۰
از شاعر آیینی و فعال فرهنگی دارالمؤمنین تهران در قالب برنامه «ستارگان محلات» روز چهارشنبه ۱۲ آبان ماه ساعت ۱۵ در فرهنگسرای اخلاق تجلیل می‌شود.
تجلیل از شاعر آیینی و فعال فرهنگی در برنامه «ستارگان محلات»به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، الهه توکلیان رییس خانه فرهنگ شهید اندرزگو با اشاره به اینکه  در برنامه «ستارگان محلات» شناسایی، معرفی، تقدیر و قدردانی از فعالان فرهنگی مدنظر است، روز ۱۲ آبان ماه به تقدیر و تکریم «حسن صالحی خمینی» شاعر آیینی و نامی کشور و «حسین رضا پور» فعال فرهنگی اختصاص دارد.

«حسن صالحی خمینی» شاعر آیینی و نامی کشور که دیوان اشعار او در وصف اهل بیت (ع) سروده شده است و سه دیوان شعر با نام‌های «بارقه کمال»، «نسیم سعادت»، «صهبای معرفت» از وی منتشرشده است و کتاب چهارمش نیز در وصف ۲۵۰ شهید به زودی به چاپ می‌رسد.

وی که پدر «شهید احمد صالحی» است بعد از انقلاب اسلامی در جنگ تحمیلی یکی از پاسداران افتخاری بوده و مردم محله وی را «بزرگ محله» می‌شناسند و در مشکلاتشان از او کمک و یاری می‌خواهند.

«حسین رضا پور» نیز رزمنده و جانباز هشت سال دفاع مقدس و دارای مدرک کارشناسی ارشد رشته مدیریت رسانه و بیش از سه دهه فعال فرهنگی و رسانه‌ای  است، وی نیز کتاب‌هایی با نام‌های «نقش رسانه در گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی»، «نقش رسانه ملی در شکل‌گیری افکار عمومی نسبت به ارزش‌های دینی» و «تعاون و تعاونی‌ها در اقتصاد مقاومتی» را تألیف کرده و مقالات متعددی در حوزه فرهنگ و رسانه تدوین کرده است. 

در ویژه‌برنامه «ستارگان محلات» که جمعی از شخصت های فرهنگی منطقه ۱۴ حضور دارند، علاوه بر سرودن اشعاری در رثای سیدو سالار شهیدان توسط حاج حسن صالحی خمینی  غلامرضا سازگار ذاکر و مرثیه‌سرای اهل‌بیت (ع) نیز سخنرانی می‌کنند.

فرهنگسرای اخلاق در خیابان پیروزی، خیابان شکوفه، خیابان شهید کاظمی، جنب بوستان گلزار واقع است.
نظر شما