پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۲۲:۰۶
کد خبر: ۸۹۸۱۲
|
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۸
ارکستر «ساربانگ»، اجرای پوئم سمفونی «کاروان عشق» را با رهبری سعید اردیانی از ۱۳ آبان در تالار وحدت آغاز کرده و شنبه ۱۵ آبان با اخرین اجرا به کار خود پایان می دهد.
آخرین اجرای ارکستر«ساربانگ» در تالار وحدتبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، ارکستر پوئم سمفونی «کاروان عشق» به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و با همکاری ارکستر بزرگ «ساربانگ» با نگاهی متفاوت به موسیقی عاشورایی از پنج‌شنبه ۱۳ آبان اجرای خود را در تالار وحد آغاز کرده و شنبه ۱۵ آبان به‌کار خود پایان می‌دهد.

این اثر بر اساس اتفاقات دهه اول محرم الحرام و با نام بزرگان واقعه کربلا ساخته شده است.
در ارکستر «کاروان عشق» از ردیف موسیقی ایرانی و برگرفتن از موسیقی تعزیه استفاده فراوان شده است. به‌طور مثال؛ قطعه «حر» در دستگاه «نوا» ساخته شده که از گوشه «نیشابورک» به «بیات ترک» مدگری کرده است و سپس به نوا باز می‌گردد، یا قطعه حضرت علی اکبر در ابوعطا و حضرت عباس در چهارگاه ساخته شده است.

در این اثر از اشعار کلاسیک، لسان‌الغیب حافظ شیرازی که تلویحاً برای واقعه عاشورا سروده شده، استفاده‌شده است.

این کنسرت در ۹ قطعه با نام‌های؛ «مسلم»، «طفلان مسلم»، «حر»، «علی‌اصغر»، «هنگامه محشر»، «باز این چه شورش است»، «کاروان»، «علی اکبر» و «شاه شمشاد قدان» در ۹۰ دقیقه و با ۷۰ نوازنده اجرا می‌شود.

مهیار شادُروان و هاشم احمدوند خوانندگان، سعید اردیانی آهنگساز و رهبر و جابر اطاعتی کنسرت مایستر این پوئم سمفونی هستند.

ارکستر بزرگ «ساربانگ» ۱۳ تا ۱۵ آبان در تالار وحدت از ساعت ۲۱: ۳۰ اجرا می‌شود.
علاقه‌مندان برای تهیه بلیت‌های این کنسرت می‌توانند به سایت www.iranconcert.com مراجعه کنند.

پوئم سمفونیک (Poeme Symphonique) آهنگی است که برای ارکستر سمفونیک و معمولاً در یک موومان ساخته می‌شود و در آن آهنگساز از ایده‌ای ماورای موسیقی و معمولاً شاعرانه الهام می‌گیرد.
نظر شما