شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۳۱
کد خبر: ۸۹۸۲۵
|
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۹
مراکز فرهنگی هنری منطقه ۵ برگزاری محافل ادبی در هفته جاری میزبان اهالی فرهنگ می‌شود.
منطقه ۵ میزبان اهالی فرهنگ می‌شودبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، کارگاه‌های ادبی «حافظ‌خوانی»، «شعرانه» و «شعر و اندیشه» از محافل ادبی ‌فرهنگسرای فردوس و خانه فرهنگ آیه است که در هفته جاری ویژه عموم شهروندان علاقمند به شعرخوانی برگزار می‌شود.
 
حافظ‌خوانی استاد سرامی در فردوس
 
سلسه محافل ادبی حافظ‌خوانی، شنبه‌ها هر دو هفته یک‌بار به منظور خوانش و بررسی غزلیات حافظ با حضور قدمعلی سرامی از اساتید برتر شاهنامه‌پژوه ایران برگزار می‌شود که نشست این هفته شنبه ۱۵ آبان‌ماه ساعت ۱۶ اجرا خواهد شد.
 
شرح غزلیات حافظ، رمزگشایی اصطلاحات عرفانی، معرفی اندیشه‌های عرفانی حافظ و آشنایی مخاطبان با فضای اجتماعی زمانه‌ی زیست این شاعر بزرگ ایران از اهداف برگزاری این محافل‌ ادبی است.
 
«شعرانه» میزبان شاعران جوان
محفل ادبی شعرانه به منظور نقد و بررسی اشعار شاعران و ترانه‌سرایان جوان امروز شنبه ۱۵آبان‌ماه ساعت ۱۸با حضور صابر قدیمی شاعر و طنزپرداز و علیرضا آذر شاعر و منتقد ادبی در فرهنگ‌سرای فردوس برگزار می‌شود.
 
این محفل ادبی با برنامه‌هایی همچون شعر و  ترانه خوانی، نقد و بررسی برخی از اشعار و ترانه‌ها، سخنرانی میهمانان و کارشناسان ادبی همراه است.
 
بررسی متون ادبی کهن  در «شعر و اندیشه» آیه
 کتابخانه کوثر خانه فرهنگ آیه چهارشنبه ۱۹ آبان‌ماه ساعت ۱۸ محفل ادبی «شعر و اندیشه» را به منظور شرح و تفسیر غزلیات سعدی برگزار می‌کند.
 
این جلسات با هدف بررسی و شرح متون ادبی نو و کهن برای واکاوی مضامین جهان شناختی، زیباشناختی، انسان شناختی و بررسی مضامین اخلاقی و اجتماعی این آثار برگزار می‌شود.
 
مروری بر زندگینامه، بررسی آثار و اشعار شاعران بزرگ، تفسیر متون ادبی، نحوه صحیح خواندن اشعار و همچنین پاسخگویی به سوالات مخاطبان از سرفصل‌های مهم این برنامه است.
 
«اردشیر منصوری» استاد دانشگاه و نویسنده کتاب‌های «از ابر هدايت» و «كتاب، خواندن، نوشتن» به عنوان کارشناس در این برنامه حضور دارد.
 
علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات پیرامون این محافل ادبی می‌توانند با شماره فرهنگسرای فردوس (۴۴۰۵۸۹۰۰) و خانه فرهنگ آیه (۴۴۶۵۶۴۹۵) تماس بگیرند.
نظر شما